Twórca remake’u Gothica o oczekiwaniach graczy. „Powiedzmy, że to takie AA z plusem”
Poznaliśmy drobne szczegóły na temat nadchodzącego remake’u Alkimii Interactive.
Wczoraj na stronie CD-Action pojawił się wywiad z twórcami remake’u Gothica – Reinhardem Police (szef Alkimia Interactive oraz reżyser gry) oraz Mateuszem Pawłowskim (Video Editor i Capture Artist w Alkimii, współtwórca Kronik Myrtany). Krzysztof Freudenberger oraz Karol Laska przepytywali developerów na tegorocznym PGA jeszcze przed ograniem dema gry (co jest dość istotne).
Aby zrobić wam skrót najważniejszych informacji, zacznijmy od tego, jak, według Reinharda Police, gracze powinni traktować ich remake. Według szefa Alkimii jest to produkcja AA z plusem, a animacje twarzy są „wysokiej jakości” i stanowią „efekt rzemieślniczej pracy”.
Wiemy również, że jako Bezimienny poczujemy większą przynależność do danej grupy, jednak ze względu na potencjalne spoilery nie poznaliśmy więcej informacji. Alkimia miała również skupić się na niewykorzystanym potencjale fabularnym rzeczy, które w pierwszym Gothicu gra nam tylko mówi, a nie pozwala doświadczyć, dlatego dodano m.in. wątki rozszerzające wojnę między Starym a Nowym Obozem.
Zapytany o polski dubbing Reinhard Police oznajmił, że zdawali sobie sprawę z tego, jak ważny jest polski dubbing i że nie polega tylko na wykorzystaniu warstwy dźwiękowej, ale także „na odbiciu stanu umysłu i stylu życia społeczeństwa danego kraju”.
Wspomniany Mateusz Pawłowski opowiedział, jak znalazł się w szeregach Alkimii. Według niego to, że był obecny przy pracach nad Kronikami Myrtany, nie było kluczowym wpisem w CV.
Jeśli porównasz Kroniki Myrtany do współczesnych gier, to nadal będziesz miał tytuł wyglądający jak Gothic 1 czy 2. A to produkcje sprzed 20 lat – sory. (śmiech)
Po wywiadzie nadszedł czas na ogranie dema remake’u Gothica. Krzysiek Freudenberger postanowił nagrać na ten temat osobny materiał na naszym youtube’owym kanale, a całość możecie obejrzeć poniżej. Cytując Krzyśka: „Jeśli byłoby na odwrót, uwierzcie mi, zadałbym mu zupełnie inny zestaw pytań”.
Z filmu naszego redaktora dowiedzieliśmy się również, że „tajne spotkanie Lestera, Gorna, Miltena i Diego będzie ważnym punktem zwrotnym w fabule” i że „będziemy pewni, czy Gomez wiedział (hehe) o zabiciu magów ognia”.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl