Twórcy Battlefielda 6 oskarżani o korzystanie z AI do tworzenia przedmiotów kosmetycznych. Gracze znaleźli karabin z… dwiema lufami
W ostatnim tygodniu debata na temat AI dotyczyła przede wszystkim Divinity, czyli najnowszego projektu twórców Baldur’s Gate’a 3, którzy chcą przygotować sesję Ask Me Anything, by móc szczegółowo wyjaśnić, jak wykorzystują to narzędzie. Niemniej już wcześniej mieliśmy w branży gier przykłady zachowań producentów wywołujące owe debaty. Przykładem było Call of Duty: Modern Warfare 3 – gracze zauważyli, że są w nim przedmioty kosmetyczne generowane przez AI, co ostatecznie przyznali sami twórcy. Teraz podobne oskarżenia padają pod adresem konkurencji, czyli Battlefielda 6.
Przedmiot, o którym mowa, pochodzi z paczki zawartości Windchill, wypuszczonej w trakcie trwania zimowej części pierwszego sezonu Battlefielda 6 (notabene dość problematycznej dla twórców z różnych powodów). Szczególną uwagę graczy zwróciła znajdująca się w niej naklejka żołnierza celującego z broni. Zauważyli oni typowe dla sztucznej inteligencji błędy w kwestii powielania niektórych elementów generowanego obrazka – karabin ma dwie lufy, dwa porty wyrzutowe łusek pocisków, a ponadto palec wskazujący ukazanej osoby jest daleko od spustu.
Wywołało to oburzenie wśród części graczy żądających teraz usunięcia tejże naklejki. Na moment pisania tego newsa Electronic Arts nie usłuchało ich, ani w żaden sposób nie odniosło się do oskarżeń o wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia przedmiotów kosmetycznych. Niewykluczone, że pierwszy krok w tym temacie może wykonać Valve, które w przypadku wspomnianego Call od Duty: Modern Warfare 3 wymusiło dodanie do opisu gry na Steamie informacji o użyciu AI do generowania niektórych elementów tytułu.
Czytaj dalej
-
Odtwórca Gustave’a z Clair Obscur: Expedition 33 twierdzi, że powinno się przyznawać nagrodę za „Najlepszą postać”. „Bohaterowie rezonują, ponieważ wielu artystów dało im kawałek siebie”
-
1Cronos: The New Dawn dostanie nowy poziom trudności. Odetchnijcie przy trybie Temporal Diver
-
Zawdzięczamy mu serie Call of Duty, Titanfall czy Star Wars Jedi. Kim był Vince Zampella i jak wpłynął na cały świat gier?
-
2Rockstar był bliski stworzenia GTA: Tokyo. Były pracownik firmy opowiedział o niezrealizowanych pomysłach na serię

Straszne… Dwie lufy na znaczku, to prawie jakieś LGBT. Gracze zdecydowanie powinni się zbuntować, powiedzieć całej tej zepsutej branży „dość” i wrócic do Atari, tam to były gry bez żadnych świństw.
a wiesz że to lepszy pomysł od grania w bf6
Aliści nikt waszmości nie powstrzymuje. Wszak River Ride, czy Moon Partol, to prawdziwe perły gamingu. Tylko jeden mały zgrzyt, bo nie mają polskiej wersji językowej. 😉
No to teraz musi być bojkot, tak jak z E33.
Nie inaczej. Co więcej, powinien być bojkot na całego, bo poza jakimiś pojedynczymi przypadkami, wszyscy teraz na jakimś etapie korzystają z AI i to się nie zmieni. Także oczekują setek tysięcy wniosków o usunięcie kont na Steam i stosów płonących konsol w centrach miast.