około 7 godzin temuLektura na 2 minuty

Twórcy Ghost of Yotei zdradzają szczegóły nieliniowej narracji. To od gracza będzie zależeć, jak przebiegnie zemsta

Sucker Punch zwracało również dużą uwagę na wierne oddanie ówczesnych realiów.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Od momentu ujawnienia daty premiery Ghost of Yotei w sieci pojawia się coraz więcej szczegółów dotyczących nadchodzącej produkcji Sucker Punch. I choć początki były dość nieśmiałe i niemrawe, tak obecnie Nate Fox oraz Jason Cornell odwiedzają kolejne redakcje, za każdym razem uchylając rąbka tajemnicy coraz odważniej

Tym razem dwójka twórców została zaproszona na łamy Famitsu, gdzie opowiedziała więcej na temat fabuły oraz jej relacji z rozgrywką. Do tej pory wiedzieliśmy, że pokierujemy poczynaniami Atsu, która wybiera się w podróż w poszukiwaniu zemsty po tragicznych wydarzeniach, jakie miały miejsce w jej rodzinnych stronach. Bohaterka będzie ścigać tak zwaną „Szóstkę z Yotei” – brutalną grupę, która sieje spustoszenie w całej Japonii. Naszym celem będzie oczywiście wyeliminowanie każdego członka, a Ghost of Yotei pozwoli nam zdecydować o kolejności egzekucji. Będzie to oczywiście warunkować dalsze wydarzenia.


Jeśli chodzi o przygodę w otwartym świecie, Ghost of Yotei zaoferuje największą swobodę, a także mapę ze wszystkich gier, jakie kiedykolwiek mieliśmy okazję wcześniej stworzyć.


Jason Cornell

Cornell oraz Fox opowiedzieli także co nieco o samym świecie gry, a raczej o ludności Ainu, która zamieszkuje obecną prefekturę Hokkaido i podnóża góry Yotei. Twórcy przyznają, że Sucker Punch starało się pieczołowicie przygotować do oddania realiów siedemnastowiecznej Japonii.


Nawiązaliśmy szereg współprac oraz otrzymaliśmy ogrom wsparcia od różnych doradców w zakresie przedstawienia ludu Ainu oraz ich ówczesnej kultury. Podobnie jak w przypadku poprzedniej gry (Ghost of Tsushima – przyp. red.), dokładnie zbadaliśmy japońską kulturę na potrzeby tego projektu.


Nate Fox

Ja natomiast wybrałem się na Hokkaido, by na miejscu poznać kulturę Ainu. Ludzie posiadający wiedzę na jej temat przedstawili mi muzea i rzemiosło ludowe, które pomogło zmodyfikować nasze pierwotne wyobrażenia o naszym świecie. Przy okazji wybrałem się z nimi w góry w celu poznania okolicznych terenów oraz zwyczajów np. tradycji zbierania dzikich warzyw.


Jason Cornell

Ghost of Yotei zadebiutuje na rynku 10 października. Tytuł będzie dostępny wyłącznie na PS5.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów856

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze