Twórcy Paydaya 3 chcą nabyć prawa wydawnicze gry. Ma to znacząco pomóc w przyspieszeniu rozwoju całej marki
Starbreeze w ostatnich miesiącach nie miało się najlepiej i teraz chce wypróbować kolejny sposób na poprawę swojej sytuacji.
Payday 3, przez wzgląd na nikłą popularność wynikającą z powszechnej krytyki, wpłynął właściwie na całe Starbreeze – zwolniono szefa studia, nastąpiły zmiany na stanowiskach reżyserów, a także ucierpiała kondycja finansowa firmy. Wszelkie zmiany nie przełożyły się na poprawę sytuacji produkcji i na jej serwerach wciąż gości co najwyżej tysiąc osób w jednym momencie (patrząc wyłącznie na Steama). W wyniku tego kierownictwo podjęło się kolejnego, tym razem mniej konwencjonalnego działania.
Starbreeze poinformowało na swojej stronie o tym, że zamierza nabyć prawa wydawnicze Paydaya 3 od dotychczasowego ich właściciela, czyli Plaionu. Obie strony doszły już w tym temacie do porozumienia, zakup zaś ma zostać sfinansowany dzięki emisji pakietu akcji, którego wartość porównywalna jest z 33 mln koron szwedzkich (ok. 13 mln złotych). Jak twierdzi Thomas Lindgren, członek zarządu Starbreeze, taki krok pozwoli na bardziej dynamiczny rozwój Paydaya 3, jak i pomoże rozwinąć samą markę Payday.
Ta umowa pozwoli Starbreeze na pełne nabycie praw wydawniczych Paydaya 3 od Plaionu, tym samym przyspieszając nasze plany co do tworzenia treści i umożliwiając osiągnięcie szerszych strategicznych możliwości dla całej marki Payday. Doceniamy wsparcie Plaionu, które podkreśla jego pewność co do przyszłości Starbreeze i wzmacnia naszą strategiczną współpracę z istotnymi, globalnymi graczami na rynku.
Z pewnością ten temat zostanie również podjęty na najbliższym spotkaniu z inwestorami, na którym omówione zostaną wyniki finansowe Starbreeze z pierwszego kwartału 2025 roku. To odbędzie się za kilka dni, a dokładnie – 13 maja. Jeżeli zaś faktycznie nabycie praw wydawniczych do Paydaya 3 będzie miało pozytywny wpływ na kondycję firmy, to wyjdzie to w raportach za kolejne kwartały.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.