Ubisoft podobno pracuje nad swoim Animal Crossing z budowaniem w stylu Minecrafta
Nieoficjalnie nowa gra Ubisoftu, nie będąca kontynuacją żadnej z jego flagowych serii, ma nawiązywać do znanych i lubianych marek.
Seria Animal Crossing pod względem sprzedaży nie ma sobie równych – sama odsłona o podtytule New Horizons sprzedała się w astronomicznym nakładzie ponad 46 milionów sztuk (via Nintendo). Takie liczby przyciągają innych twórców (zarówno z niezależnych, jak i większych studiów) do stworzenia gier w podobnym stylu. Wśród nich znajdziemy Disney Dreamlight Valley z zeszłego roku czy też netfliksowe Cozy Grove: Camp Spirit. Najwyraźniej swoją odpowiedź na Animal Crossing: New Horizion może szykować też Ubisoft.
Nieoficjalne informacje pochodzą z portalu Insider Gaming, gdzie źródła Toma Hendersona miały wyjawić mu szczegóły projektu. Gra o nazwie kodowej Alterra opisywana jest przez insidera jako „nowy social-sim wykorzystujący tworzenie wokselami”. Ma ona mieć sporo wspólnego właśnie z Animal Crossing – własna wyspa, interaktywni enpece (nazywani tu Matterlingsami), podróże po różnych miejscach i nawiązywanie kontaktu z innymi graczami. Odwiedzane przez nas biomy mają mieć swoich „przeciwników”, co wskazywałoby na jakiś rodzaj systemu walki.
Wspomniana wokselowa grafika może przywodzić na myśl Minecrafta i to nie bez powodu, ponieważ i on ma być inspiracją dla projektu Alterra. Budowanie i zdobywanie materiałów ma być podobne do tego z produkcji Mojang Studios – chcąc przykładowo postawić coś z lodu i śniegu, musimy udać się do śnieżnej krainy. Ponadto same Matterlings wyglądają według Hendersona jak Funko Popy, co mi natomiast przypomniało o niedawno wypuszczonej grze Ubisoftu z figurkami w formie NFT. Co prawda nie ma w newsie insidera mowy o tej technologii, ale gdzie indziej mogłaby się znaleźć, niż w produkcji z multiplayerem, w której chwalisz się tym, co masz?
Projekt Alterra podobno produkowany jest od 18 miesięcy i jest jeszcze w powijakach, a według Hendersona potrzebuje jeszcze kilku lat do wypuszczenia. Odpowiadać ma za niego Ubisoft Montreal pracujące przy seriach Watch Dogs i Assassin’s Creed, ale też mniejszych grach pokroju Child of Light czy Roller Champions. Innymi słowy – oddział ten nie ma na koncie samych wysokobudżetowych tytułów, którym z pewnością nie będzie też projekt Alterra.
Dyrektorem kreatywnym tytułu miał zostać Patrick Redding, (związany z Ubisoftem, ale także pracujący na bliźniaczym stanowisku przy Gotham Knights), który faktycznie, według jego LinkedIna, zaczął działać nad nieogłoszonym projektem półtora roku temu. Na posadę głównego producenta podobno wybrano zaś Fabiena Lhérauda z 24-letni stażem w Ubisofcie. Jego profil na LinkedInie również zdradza zaangażowanie w nieznaną oficjalnie grę, lecz ma ono trwać już czwarty rok, co kłóciłoby się z poprzednimi informacjami.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.