1
5.10.2023, 07:45Lektura na 3 minuty

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Twórcy opowiadają o głównym bohaterze

Paradox podzielił się kolejną częścią dziennika twórców Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.

Po wielu miesiącach ciszy radiowej worek z wieściami na temat Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 wreszcie zaczyna się trochę otwierać. Na początku września otrzymaliśmy potwierdzenie, że grę po perturbacjach produkcyjnych rozwija dalej studio The Chinese Room. Mogliśmy zerknąć na jej nowe, przebudowane oblicze, a także poznaliśmy pierwotny plan, który miał zakładać walkę jak w Dishonored. Dziś dowiadujemy się z kolei co nieco na temat fabuły i głównego bohatera nadchodzącej kontynuacji kultowego erpega.

Paradox Interactive opublikował na swojej stronie wpis autorstwa Sarah Longthorne, starszej projektantki narracji, w którym dowiadujemy się o konfliktach targających światem gry oraz tym, jak mogą wpłynąć na naszego bohatera. Twórczyni mówi wprost, że sednem historii Vampire the Masquerade: Bloodlines 2 jest władza: ta, którą mamy nad innymi, a także ta, pod którą sami się znajdujemy. Do tego dochodzi wątek utraty kontroli nad samym sobą i jej powolnego odzyskiwania.


Budzisz się uwięziony w Seattle, a pełny zakres twoich mocy został sztucznie stłamszony. Zostałeś sprowadzony do roli zaledwie pionka, który będzie wykorzystywany i manipulowany. Czym ostatecznie są w końcu inni, jeśli nie naszymi jednorazowymi aktywami? A jakie lepsze aktywa znajdziemy od starożytnego na smyczy i w kagańcu? Nasi główni enpece, Lou, Ryong i Tolly, mają własne cele, na które możemy w dużym stopniu wpłynąć. Gryzienie każdej ręki może nie być najlepszym pomysłem, a czasem bardziej opłaca się grać na zwłokę zgonie z regułami. Albo wcale nie. O tym, mój drogi, zadecydujesz sam.


Wygląda więc na to, że nasze wybory i ich konsekwencje będą w dalszym ciągu odgrywać kluczową rolę w Vampire the Masquerade: Bloodlines 2. Longthorne zapewnia, że neonoirowa konwencja gry da nam zasmakować zemsty, paranoi oraz osamotnienia, poznamy także niejednoznacznych moralnie bohaterów. To od gracza będzie zależało, czego dowiedzą się o naszej postaci inni, a także na ile będzie to prawdą.

Twórcy już na początku podjęli decyzję, że główny bohater będzie doświadczonym, starożytnym wampirem i doskonale wie, z czym wiąże się jego egzystencja. To coś nowego w porównaniu do wcześniejszego projektu Bloodlines 2, według którego mieliśmy po raz kolejny wcielić się w młodego i niedoświadczonego krwiopijcę.


Wampiry nie odnoszą się do siebie tak jak ludzie, szczególnie te bardzo stare, tak jak nasz protagonista. Nie mają na przykład przyjaciół, wszystko rozbija się u nich o władzę i moc, co jest zaprzeczeniem jakiejkolwiek zdrowej relacji. Odejście od tego, jak możemy coś postrzegać, by odpowiednio to przedstawić stanowiło pewne wyzwanie. Najpierw należało uczynić taką postać ciekawą, by chciało się ją poznawać i spędzać z nią czas. Nie można oczekiwać od graczy, że z miejsca będą się z nią utożsamiać czy nawet ją polubią. Potrzebne było wyczucie, by to zbalansować, móc oddalić się i odnaleźć bardziej uniwersalne punkty wejścia, które mogą zachęcić graczy do zrozumienia ich bohatera.


Zapowiada się na to, że w Vampire the Masquerade: Bloodlines 2 naprawdę dostaniemy okazję do chwilowego zapomnienia o ludzkości. A kiedy tę szansę dokładnie otrzymamy? Obecnie premiera zaplanowana jest na jesień przyszłego roku, ale chyba nikt się nie zdziwi za bardzo, jeśli jeszcze ulegnie zmianie...


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1840

Obserwujących9
Brak okładki
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
0
Platformy
-
Gatunek
-
Producent
-
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze