W co graliśmy w 2022 roku? Oto najpopularniejsze gry świata

Patrząc z dzisiejszej perspektywy, 2022 w branży gier nie był rokiem najgorszym. Ukazało się całkiem sporo ciekawych gier. Najgłośniejszą z nich jest chyba Elden Ring, bo trąbiło się o nim na lewo i prawo całymi miesiącami po premierze, a też nie bez powodu został grą roku na gali The Game Awards. Standardowo ukazały się też nowe odsłony Call of Duty, w tym przypadku Modern Warfare II, które Activision ostatnio popsuło nowym patchem, i jeszcze Warzone 2.0. No i nie mogę zapomnieć o God of War Ragnarok, który niedługo po premierze dostał potwierdzenie ekranizacji od twórcy „Koła Czasu”.
Ale wychodzi na to, że choć produkcje mieliśmy całkiem przystępne, tak do najpopularniejszych gier 2022 roku dostała się tylko jedna z nich. Swoimi wyliczeniami, obejmującymi statystyki z PC, PlayStation i Xboksów z 37 krajów, podzielił się serwis Newzoo. Co do samej udostępnionej przez niego listy… mam mieszane uczucia. Z jednej strony o większości tych gier na co dzień i tak nie pamiętam, ale jak je zobaczyłem w topce, to nie byłem szczególnie zaskoczony. Przyjrzyjcie się zresztą sami.
- Fortnite (2017),
- Minecraft (2011),
- Grand Theft Auto V (2013),
- Call of Duty: Modern Warfare II / Warzone 2.0 (2022),
- Call of Duty: Modern Warfare II / Warzone 2.0 (2022),
- Roblox (2006),
- Apex Legends (2019),
- Rocket League (2015),
- Fall Guys: Ultimate Knockout (2020),
- FIFA 22 (2021).
Niestety, trochę boli brak rozdzielenia Modern Warfare II od drugiego Warzone’a, bo chętnie dowiedziałbym się, co jest częściej grane. Jedyne, czego się tutaj raczej nie spodziewałem ujrzeć, to Fall Guys: Ultimate Knockout. Ale to raczej wina mojej pamięci złotej rybki, bo przecież niedługo po przejściu na model free-to-play znalazło się 50 milionów chętnych na granie.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
3 odpowiedzi do “W co graliśmy w 2022 roku? Oto najpopularniejsze gry świata”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
…czyli prócz GTA sama gejoza..
*czyli wraz z gta…
Wymowna lista, i to z kilku powodów. 1. Nic dziwnego, że Sony robi wszystko, by zablokować przejęcie Acti-Blizz przez Microsoft. Call of Duty to miliardowa marka i gdyby jej zabrakło na platformie Sony (a nie łudzę się, Microsoft będzie dążył, by odciąć Japończyków od tego źródełka), to Niebiescy mieliby nagle gigantyczną lukę w dochodach, którą trudno byłoby załatać. 2. Tylko jedna gra (no dobra, dwie, jeśli liczyć MW II i Warzone 2) z tej listy miała premierę w tym roku, jak na wstępie zauważył autor newsa. Masowego gracza nowości (i nowe marki) nie interesują. Grają w to, co dobrze znają od lat. 3. Wszystkie gry mają tryb multi. Rozgrywki sieciowe napędzają młodego odbiorcę, dla nich – ogólnie rzecz biorąc – tryby fabularne mogłyby nie istnieć. Niby nic nowego pod słońcem, od lat tego typu listy najpopularniejszych gier wyglądają podobnie, ale niepokoi, że nijak ten trend się nie odwraca. Dla wydawców to jasny sygnał: po co robić coś nowego, lepiej klepać sequele, ew. utrzymywać wieloletnie wsparcie danego tytułu. Innowacje? Nowe marki? Ryzykowne projekty? Nie tutaj. Dobrze, że jest jeszcze scena indie oraz coraz popularniejszy segment gier AA, przynajmniej z mojej perspektywy.