Warcraft: Powstaje nowa gra mobilna w tym uniwersum

Diablo Immortal przetarło Blizzardowi szlak, jeśli chodzi o kierunek rozwoju najpopularniejszych marek firmy. Rozczarowanie wielu długoletnich fanów Diaboła może i jest bezcenną nauczką na przyszłość, ale ponad 100 milionów dolarów, jakie gracze dotychczas wydali w Immortalu jest warte nieco więcej.
Nikogo nie powinien dziwić więc fakt, że Warcraft podzieli los Pana Grozy i dostanie własną grę mobilną. Na oficjalnej stronie studia pojawiła się oferta pracy dla menadżera produkcji. Oprócz standardowej dla stanowiska opieki nad produkcją, do zadań świeżo upieczonego menadżera należało będzie:
Tworzenie, utrzymywanie i optymalizacja zrównoważonego modelu monetyzacji, który poprawi długofalowe przychody z marki.
Ledwie kilka dni temu MMO o nazwie kodowej „Neptune”, będące tak naprawdę spin-offem World of Warcraft zostało anulowane. Nad projektem pracował znany z współtworzenia Immortala NetEase, a firmy nie dogadały się podobno w kwestii finansów. Z kolei kilka miesięcy wcześniej zapowiedziano Warcraft Arclight Rumble, które nie zrobiło na fanach wielkiego wrażenia. O tych tytułach już wiemy, a oferta pracy odnosi się wprost do niezapowiedzianego projektu. Wygląda na to, że – ku ponownemu rozczarowaniu wielu fanów – Blizzard zamierza przerobić Warcrafta na mobilną maszynkę do zarabiania pieniędzy, wzorem Immortala.
Choć z perspektywy graczy to smutne, decyzja nie powinna być dla nikogo zaskoczeniem. Opublikowane tydzień temu wyniki finansowe spółki jasno pokazują konkretny trend – Blizzard grami mobilnymi stoi. W drugim kwartale bieżącego roku (a więc od kwietnia do czerwca), firma odnotowała 332 miliony dolarów przychodu z rynku pecetowego i 376 milionów dolarów z rynku konsolowego. Dużo? Nie tak bardzo, jeśli spojrzymy na sekcję zarobków z gier mobilnych – to aż 831 milionów dolarów. W porównaniu z innymi sektorami rynku, gry mobilne jako jedyne odnotowują powolny, ale zauważalny wzrost. Zatem skoro dodatkowa monetyzacja (żeby nie powiedzieć brzydko: dojenie) znanych marek przynosi oczekiwany skutek i pokaźną stertę pieniędzy, mobilny Warcraft jest tylko kwestią czasu. Tak jak płatne skórki w Diablo IV, których co prawda zabrakło w niedawnym wycieku wczesnej wersji gry, ale na tym etapie chyba mało kto wierzy, że tak już zostanie.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Warcraft: Powstaje nowa gra mobilna w tym uniwersum”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Najlepiej niech Blizzard zostanie na mobilnym rynku gier jak nie może sobie poradzić na właściwym, brak nowych marek growych oraz ciągłe wykańczanie starych serii, ten problem istnieje od lat a Blizzard nic z tego sobie nie robi.
warcfart hehe