Wiedźmin 3 Next Gen dostał potężną aktualizację
Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał dużą łatkę, więc fani przygód Geralta mogą zabierać się za aktualizowanie swojej ulubionej gry.
Na początku roku informowaliśmy, że Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna, zgodnie z zapowiedziami CD Projektu Red, trafi do pudełek. W teorii kolekcjonerzy mogą być zadowoleni z takiego finalnego, nextgenowego wydania popularnej gry z 2015 roku. W rzeczywistości jednak płyta jest tu wyłącznie czymś symbolicznym, bo ostatecznie i tak trzeba pobierać kilkadziesiąt gigabajtów aktualizacji.
Nextgenowy Wiedźmin 3: Dziki Gon właśnie otrzymał aktualizację 4.02, która trafi na platformy PC, PlayStation oraz Xbox. Twórcy informują, że w teorii ma ona poprawiać stabilność i wydajność gry, a także nieść ze sobą szereg poprawek. Kilka z nich wymieniamy poniżej.
Wiedźmin 3 na PC
- Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
- Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje, Wideo, Grafika.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
- Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
- Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.
Wiedźmin 3 na konsole
- Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
- Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
- Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
- Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
- Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
- Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
- Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
- Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z obszerniejszą listą zmian aktualizacji 4.02. Patch wymaga pobrania około 2 GB na PC oraz między 10 a 20 GB na konsolach. Korzystając z okazji: przypominamy, że jakiś czas temu w internecie było głośno o sprawie, w której CD Projekt Red miał rzekomo wykorzystać modyfikację bez wiedzy autora w edycji kompletnej Wiedźmina 3. Ostatecznie twórcy gry wyjaśnili sprawę z modem.
Czytaj dalej
Gry to moja pasja i zawsze w coś pogrywam, choć często jestem w tyle z najnowszymi premierami. W pewnym momencie pokochałem roguelite'y, ale przydałby się większy skill. Jeśli trafia mi się taka okazja, wtedy staram się również pisać o grach.