16
29.11.2024, 16:12Lektura na 3 minuty

„Wiedźmin 4 będzie lepszy i większy od Wiedźmina 3 oraz Cyberpunka 2077”. CD Projekt Red ujawnił kilka szczegółów o skali, marketingu i premierze projektu Polaris

Eurogamer przeprowadził wywiad z Charlesem Tremblay’em i Michałem Nowakowskim z CD Projektu Red, którzy podzielili się kilkoma interesującymi informacjami o Wiedźminie 4.


Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

CD Projekt Red kilka dni temu ogłosił, że Wiedźmin 4 wkroczył w fazę pełnoskalowej produkcjico może oznaczać mniej więcej tyle, że prace koncepcyjne i scenariusz zostały ukończone. Jest to oczywiście świetna wiadomość dla fanów uniwersum Andrzeja Sapkowskiego, chociaż o samej grze nadal nie wiadomo zbyt wiele. Na szczęście Eurogamer opublikował ciekawą rozmowę z przedstawicielami CD Projektu Red, która rzuca trochę nowego światła na Wiedźmina 4.

Początek artykułu dotyczy decyzji o rezygnacji z autorskiego silnika graficznego na rzecz Unreal Engine’u 5. Charles Tremblay (wiceprezes ds. technologii) podkreślił, że w przeszłości duża część pracy studia dotyczyła jednego projektu jednocześnie, dzięki czemu możliwe było równoległe rozwijanie autorskiej technologii. Wraz z rozrostem firmy pojawiły się większe możliwości – obecnie CD Projekt Red rozwija równolegle m.in. nowego Wiedźmina (projekt Polaris), kontynuację Cyberpunka (Orion) oraz zupełnie nową markę (Hadar), co jest możliwe dzięki temu, że więcej pracowników skupia się na tworzeniu gier, a nie na rozbudowie REDengine’u.


Chcieliśmy mieć pewność, że tym razem opracowaliśmy niektóre technologie tak, aby możliwym było przenoszenie wiedzy i doświadczenia pomiędzy zespołami pracującymi nad różnymi projektami.


Charles Tremblay

Prezes CD Projekt Red, Michał Nowakowski dodał, że firma wyciągnęła wnioski z Cyberpunka 2077, podczas którego produkcji największym problemem były zbyt duże ambicje twórców. Ambicje dotyczące gry samej w sobie, jak i imponującej kampanii marketingowej, a także planowanego szybkiego rozrostu firmy. Nowakowski zapowiedział, że marketing Wiedźmina 4 będzie dużo bardziej przemyślany.


Wyciągnęliśmy wiele wniosków z premiery Cyberpunka 2077. Gra została zapowiedziana zbyt wcześnie. Myślę, że teraz mamy o wiele lepsze narzędzia, żeby precyzyjniej określać optymalne terminy zapowiedzi gier, co udowodniliśmy w przypadku Phantom Liberty.


Michał Nowakowski

Trudno się z powyższą wypowiedzią nie zgodzić – pierwszy zwiastun Cyberpunka 2077 został zaprezentowany w styczniu 2013 roku, a pełna wersja gry ukazała się prawie osiem lat później. Z dodatkiem Phantom Liberty wyglądało to zdecydowanie lepiej – zapowiedź we wrześniu 2022 i premiera rok później. Nowakowski twierdzi, że kampania marketingowa nowego Wiedźmina będzie trwać ponad rok, ale mniej niż dwa lata.


Przed pełnym ujawnieniem gry na pewno będziemy się z wami droczyć i wypuszczać interesujące materiały, ale jest to co innego od pełnoskalowego startu kampanii marketingowej, kiedy ogłosimy datę premiery i uruchomimy zamówienia przedpremierowe. Obecnie niewiele wiadomo o grze, ale chcemy rzucać okruchy tu i tam, żeby ludzie i media snuli domysły o tym, jak będzie wyglądała gra.


Michał Nowakowski

Twórcy dodali, że CD Projekt Red miał zamiar pójść w ślady Larian Studios i pracować najpierw wyłącznie nad wersją PC. Konsolowy Wiedźmin 4 ukazałby się wtedy później niż pecetowy, tak jak miało to miejsce z Baldur’s Gate 3, ale ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu. Nie po to przecież sięgnięto po Unreal Engine 5, żeby pracować nad jedną edycją gry równocześnie. Nowakowski podkreślił ponadto, że polska firma nie popełni drugi raz tego samego błędu, jakim bez wątpienia był brak przedpremierowej prezentacji Cyberpunka 2077 na podstawowych wersjach PlayStation 4 i Xboksa One.

Ciężko oszacować, kiedy spodziewać możemy się startu kampanii marketingowej Wiedźmina 4, ale można śmiało założyć, że raczej nieprędko. Na szczęście Andrzej Sapkowski wydał nową książkę o przygodach Geralta. „Wiedźmin: Rozdroże Kruków” jest już dostępny, a naszej recenzji najnowszego działa Sapkowskiego możecie się spodziewać już niebawem.   


Czytaj dalej

Redaktor
Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.

Profil
Wpisów676

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze