2
22.03.2022, 09:00Lektura na 2 minuty

Wiedźmin 4. Reżyser gry obiecuje, że nie pozwoli na crunch

CD Projekt Red ma w tym temacie sporo za uszami, więc będziemy trzymać Jasona Slamę za słowo. A przy okazji warto się przyjrzeć jego dotychczasowemu dorobkowi.


Jakub „rajmund” Gańko

Afer związanych z Cyberpunkiem 2077 chyba nikomu przypominać nie trzeba. Dość wspomnieć, że twórcy znaleźli się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także mierzyli się z pozwem zbiorowym inwestorów. Stan, w którym gra pierwotnie trafiła na rynek, sugerował także, że CD Projekt Red musi sporo zmienić w zakresie organizacji i kultury pracy. Ogłoszona wczoraj nowa produkcja z uniwersum Wiedźmina będzie dobrą okazją, by pokazać światu, że sytuacja uległa poprawie.

Na razie warto śledzić postać Jasona Slamy. W latach 2008-2014 pracował on dla Ubisoftu, gdzie był współodpowiedzialny głównie za mniejsze tytuły, takie jak Prince of Persia: Forgotten Sands na PSP czy Assassin's Creed Recollection na iOS. Następnie dołączył do ekipy CD Projekt Red, gdzie był odpowiedzialny za zespół opracowujący interfejs Wiedźmina 3. Na liście swoich osiągnieć ma także programowanie Gwinta, co w 2015 roku w prostej linii poprowadziło go do samodzielnego wydania wiedźmińskiej karcianki. Slama był jego głównym programistą, a następnie reżyserem.

Jak pochwalił się na swoim Twitterze, obecnie pełni rolę reżysera Wiedźmina 4:

Warto odnotować, że na swoim profilu na LinkedInie Slama informuje o objęciu stanowiska już w czerwcu 2021 roku. To potwierdzałoby, że nowa wiedźmińska produkcja jest od dłuższego czasu na tapecie CD Projekt Red. Już tam twórca zaznacza, że zależy mu na "przygotowaniu niesamowitego doświadczenia z wspaniałym zespołem, który będzie mógł tworzyć w zdrowych warunkach pracy".

Gracze zresztą od razu zareagowali na jego prośbę o zgłaszanie się do pracy, prosząc o dodanie informacji o kiepskich warunkach, w jakich mieli działać pracownicy CD Projekt Red. Slama jednoznacznie odpowiedział, że crunch i złe traktowanie nigdy nie przytrafią się na jego służbie.

Trzymamy kciuki, by słowa te okazały się prawdą, a Wiedźmin 4 - dopracowaną grą od dnia premiery (i abyśmy wszyscy jej dożyli).

Z innych osób, które pochwaliły się angażem za pośrednictwem Twittera, warto także wspomnieć Philippa Webera, który odpowiadał wcześniej za questy w Wiedźminie 3 (m.in. ten odkryty ostatnio) oraz Cyberpunku 2077.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów2017

Obserwujących10

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze