Zastanawialiście się, czemu w GTA 4 nie było promów? Wreszcie poznaliśmy odpowiedź
Tajemnica z pierwszego trailera GTA 4 wreszcie wyjaśniona.
Wszyscy obecnie czekamy na GTA 6, ale wielu z nas wciąż ma w pamięci 16-letnie GTA 4, uchodzące za wyjątkową odsłonę cyklu. Niko Bellic i jego wielki amerykański sen oraz gorzkie przebudzenie zapisały się na stałe w pamięci wielu graczy. Okazuje się, że tamta produkcja Rockstara wciąż kryje pewne tajemnice, nad którymi pewnie na co dzień się nawet nie zastanawialiśmy. Pamiętacie w ogóle pierwszy trailer, którym zapowiedziano GTA 4 w 2007 roku?
Narracja samego Niko, dramatyczna muzyka Philipa Glassa i... prawdopodobnie start memów z Rickiem Astleyem. Zwiastun cieszył się bowiem na tyle dużą popularnością, że strona Rockstara nie wytrzymała zainteresowania i padła. Gracze zaczęli więc wrzucać go na inne witryny, a jeden z takich linków zamiast do GTA 4, prowadził do teledysku do „Never Gonna Give You Up”.
A, no i jeszcze prom. On też był obecny w wideo, tymczasem żaden nie znalazł się w samej grze. Zastanawialiście się kiedyś, czemu tak się stało? Wszelkie wątpliwości rozwiał jeden z byłych pracowników Rockstara, Obbe Vermeij. Ktoś zapytał go wprost o tę zagadkę na Twitterze, a ówczesny dyrektor techniczny firmy bez ogródek udzielił odpowiedzi.
Tak naprawdę nie chodziło o wydajność. Bardziej o to, że samochody zaparkowane na łodzi powodowały inne problemy z fizyką. Tak samo ludzie stojący w kolejce i wchodzący / schodzący z pokładu. Wszystko to sprawiało za dużo problemów.
Wygląda więc na to, że to, co wyglądało dobrze na trailerze, nie sprawdziło się w grze opartej na wielkim, tętniącym życiem mieście. Brzmi całkiem wiarygodnie. Przy okazji przypomnę tylko, że dwa lata temu chodziły plotki na temat anulowania remasterów GTA 4 i Red Dead Redemption w obliczu fatalnych odświeżeń Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition. Zremasterowane Red Dead Redemption jednak w końcu wyszło, a właśnie zostało potwierdzone wydanie na PC, więc może i GTA 4 jeszcze powróci w odkurzonych szatach?
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.