Zawartość CD-Action 03/2014
Wiosna idzie, co wyraźnie widać po CDA 03/2014 dostępnym od 11.02 (2 DVD, 132 strony, cena 15,99 zł). Czuć ją w zestawie pełniaków (Splinter Cell: Conviction PL, Men of War: Wietnam PL, Leisure Suit Larry: Reloaded PL), bonusach (kody do World of Tanks/Warplanes oraz Stronghold Kingdoms o łącznej wartości 110 zł) i tekstach.
Tuż za nieco odświeżonym działem Info znajdziecie zatem spory artykuł o Middle-earth: Shadow of Mordor (informacje prosto z siedziby developerów) – produkcji, która ucieszy nie tylko fanów Tolkiena, ale też wszystkich, którzy lubią soczyste gry akcji z dopracowanym systemem walki. Twórcy Alien: Isolation powracają do korzeni – zarówno kinowego cyklu, jak i survival horrorów. W ich tytule nie spotkacie hord Obcych (będzie tylko jeden, ale za to kierowany niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencją) ani uzbrojonych po zęby kosmicznych marines. Będziecie się bać, a w pokoju nikt nie usłyszy waszego krzyku. Fanom gatunku polecamy też The Forest, czyli skrzyżowanie Resident Evil z programami Beara Gryllsa. Warto też wspomnieć o Resecie, indyku z oszałamiającą grafiką.
Beta-testów mamy aż 10, co stanowi połowę tytułów z całego działu zapowiedzi. Na pierwszy ogień idzie Dark Souls II. Po napisaniu tekstu enki złożył zamówienie przedpremierowe. Godny uwagi jest też niewątpliwie Project Spark, czyli zaawansowany edytor, dzięki któremu można łatwo tworzyć własne gry. Tyle samo miejsca – dwie strony – poświęciliśmy Nosgothowi, sieciowej grze akcji w uniwersum Legacy of Kain. Mieliśmy również okazję obcować m.in. z Infamous: Second Son (autor żałuje, że twórcy tego tytułu nie wyrobili się na premierę PS4), Blade Symphony (sieciowe pojedynki szermierzy), World of Speed (wyścigi MMO) i War Thunder: Wojska lądowe. Ale prawdziwą perełką jest coś, czego się nie spodziewacie. Otóż o pewnej grze, której poświęciliśmy aż cztery strony w dziale „już graliśmy”, nie możemy wam NIC powiedzieć. Nie możemy nawet zdradzić jej tytułu przed 11 lutego (stąd cenzura w spisie treści na drugiej podstronie), więc będziecie musieli poczekać do premiery CDA, żeby dowiedzieć się, o jaką produkcję chodzi.(*)
Dział recenzji otwieramy Castlevanią: Lords of Shadow 2, która wywołała w redakcji zażarte spory i ostatecznie doczekała się sporej kontrrecenzji, w której inny redaktor wyraża na temat gry opinię znacząco inną niż autor głównego tekstu. Przeczytacie też o Assassin’s Creed Liberation HD (choć to budżetowy spin-off, daje radę) i Might & Magic X: Legacy (coś dla stęsknionych za erpegami z początku lat 90.). Zainteresowanych Xboksem One informujemy, że eksterminowaliśmy zombiaki w Dead Rising 3. Nie umknęły nam też pecetowa wersja slashera Metal Gear Rising: Revengeance, przygodówka Tima Schafera Broken Age, która po perturbacjach wreszcie trafiła do sprzedaży, oraz rimejki Final Fantasy VIII oraz Fable (Anniversary). To rzecz jasna tylko najważniejsze tytuły, bo łącznie zrecenzowaliśmy 20 produkcji.
Publicystykę zaczynamy od „Insert Coin”, czyli historii automatów do gier. Ci, którzy spędzili dzieciństwo i przetracili fortuny w salonach gier, otrą zapewne łezkę wzruszenia. „Milisekunda od śmierci” poświęcona jest z kolei lagom w produkcjach konsolowych spowodowanym konstrukcją współczesnych telewizorów. Dalej przybliżamy sylwetkę Shinjiego Mikami, który dał nam serię Resident Evil (wiecie, że został projektantem gier dlatego, że jako student poszedł na imprezę rekrutacyjną Capcomu, żeby się najeść?). Omawiamy też najlepsze indyki z Independent Games Festival 2014. W cyklu Gry wiecznie żywe znajdziecie artykuły związane ze Splinter Cellem – przypominamy pierwszą część cyklu i kulisy jej powstania oraz prezentujemy jej projektanta, Clinta Hockinga. W Epitafium natomiast opowiadamy o... Splinter Cellu: ConViction. Bo gra, którą dostaniecie na DVD w tym numerze, nie jest tym Conviction, jakie pierwotnie tworzono – tamta wersja poszła do piachu, a my ją z niego właśnie otrzepujemy.
„Z archiwum VII generacji” to przegląd konsol, którym nie udało się podbić rynku, a wiele razy próbowano i niektóre z urządzeń były naprawdę ciekawe. Tekst „Uwolnić się od gniazdka” porusza tematykę pozyskiwania i przechowywania energii. Co powiedzielibyście na smartfona na benzynę? Są też dwa felietony – w jednym Krigore cieszy się, że jest pecetowcem, a w drugim Smuggler stwierdza, że „High-endy są do bani” i zaleca graczom duży umiar w upgrade’owaniu pecetów.
Skyrim jako pomoc naukowa na zajęciach z historii literatury? Tak jest, a narzędziami przydatnymi w szkole lub na studiach mogą też być World of Warcraft czy Minecraft, o czym przekonuje artykuł „Nauka z padem”. „Prawo ściągania” to natomiast coś dla tych, którzy... jak by to ująć... lubią grać i oglądać filmy, ale nie mają w zwyczaju za to płacić. Prawnik wyjaśnia pewne kwestie i mity związane z nielegalnym pobieraniem z internetu. „Pomoc techniczna w Polsce” – tytuł może i suchy, ale za to treść soczysta. Jeden z redaktorów CDA wcieliwszy się w nooba, wydzwaniał i pisał do „helplajnów” dystrybutorów (Cenegi, EA, Ubisoftu itp.) z pytaniem z gatunku „bo ja mam problem z grą...” i opisał swoje doświadczenia.
W dziale sprzętowym zajmujemy się bezpieczeństwem i przenoszeniem danych. Jest więc poradnik poświęcony szyfrowaniu plików, a także testy pendrive’ów, kart pamięci i dysków przenośnych. Opisujemy też tablety, słuchawki, myszy, monitor, projektor i przystawkę do telewizora pozwalającą bezprzewodowo przesyłać do niego obraz i dźwięk. W trendach znajdziecie natomiast artykuł „Wszystko w sieci” roztaczający właściwie przerażającą perspektywę nieodległej przyszłości, w której nie trzeba będzie już wchodzić do sieci, bo sieć będzie wszędzie, łącząc miliardy urządzeń komunikujących się ze sobą za pośrednictwem internetu. Londyn już inwestuje w kosze na śmieci, które wysyłają służbom sprzątającym maile z informacjami o przepełnieniu, a za jakiś czas twoja muszla klozetowa sama przekaże lekarzowi analizę moczu.
Nie zabraknie też, bo nie może, działów Na Luzie, Action Redaction i Szpile.
A co na płytach? Wspomniane już trzy pełne wersje gier (Splinter Cell: Conviction PL, Men of War: Wietnam PL, Leisure Suit Larry: Reloaded PL) oraz tradycyjnie różne bonusy – demo, trailery, gameplaye, e-booki i masa innych atrakcji (w tym kolejna część "Pod ostrzałem", poświęcona Allorowi). Na płytach nadrukowane będą też kody do World of Tanks/World of Warplanes oraz Stronghold Kingdoms o łącznej wartości 110 zł (szczegóły poniżej).
Zainteresowanym przypominamy – widzimy się we wtorek 11.02.
(*) Teraz już możemy zdradzić, że chodzi o Evolve.
KODY DO GIER ONLINE O ŁĄCZNEJ WARTOŚCI 110 ZŁ
World of Warplanes i World of Tanks
Jeśli jeszcze nie grasz w żadną grę Wargamingu, ten kod może być dobrym powodem, żeby zacząć. Wpisując go przy zakładaniu nowego konta, dostaniesz:
Sumaryczna wartość dodatków to ok. 60 złotych. Kodu nie można wykorzystywać na już istniejących kontach.
Stronghold Kingdoms
Dla wszystkich graczy, którzy stawiają swoje twierdze, mamy kod, dzięki któremu otrzymają:
TELEWIZYJNA REKLAMA NUMERU
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.