Znamy wyniki gier Sony na PC. Portów i gier mobilnych będzie tylko więcej
Sony podzieliło się informacjami o tym, jak sprzedały się Horizon Zero Dawn, God of War i Days Gone na PC. W przyszłości możemy się spodziewać coraz większej liczby portów z PlayStation.
Piekło już jakiś czas temu zamarzło: Sony coraz bardziej regularnie przenosi największe hity z PlayStation na PC. Oczywiście nie mamy co oczekiwać, że nagle God of War: Ragnarok czy będący już w produkcji Horizon 3 trafią na pecety w dniu premiery równolegle z wersjami na PS5, ale dotychczasowa strategia portowania nieco starszych tytułów, by przekonać do nich większe grono graczy (i np. zachęcić do zakupu PlayStation, gdzie będą mogli zagrać w najnowszą odsłonę serii), zdaje się dawać wyśmienite rezultaty.
W najnowszym raporcie dla inwestorów zaprezentowanym przez Sony możemy zobaczyć konkretne liczby stojące za sukcesem portów marek PlayStation na PC. Ostatnie tytuły sprzedały się w następującej liczbie egzemplarzy (dane z marca 2022):
- Horizon Zero Dawn – 2,40 mln;
- God of War – 971 tys.;
- Days Gone – 852 tys.
Nic dziwnego, że Sony planuje dalszą ekspansję na rynku pecetów. O ile w tym roku Japończycy spodziewają się zysków z tego segmentu na poziomie 80 mln dolarów, tak już w przyszłym roku chcą osiągnąć wynik... ponad trzykrotnie wyższy: 300 mln dolarów. A to musi oznaczać, że szykują na najbliższe miesiące mnóstwo kolejnych portów z PlayStation, i to tych najgłośniejszych tytułów. Na razie wciąż czekamy na ostatnią kolekcję Uncharted.
Najpierw weźmiemy pecety... a potem smartfony
Sony najwyraźniej dwoi się i troi, by o markach PlayStation Studios było jak najgłośniej w każdym możliwym miejscu. Świadczą o tym choćby ambitne plany filmowo-serialowe, w tym właśnie ogłoszone seriale Horizon, God of War i Gran Turismo. Słowa Jima Ryana nie pozostawiają co do tego wątpliwości.
Poprzez ekspansję na PC i platformy mobilne, a także, muszę to powiedzieć, gry-usługi, mamy możliwość zbudowania naszej obecności praktycznie wszędzie. Obecnie nasze marki zajmują bardzo wąski segment ogólnie rozumianego rynku gamingowego.
No właśnie, oprócz pecetów, Japończycy chcą także podbić rynek gier mobilnych - do 2025 roku ma on odgrywać istotną rolę w budowaniu ich portfolio. Sony ma agresywny plan na szybką ekspansję, który zakłada współpracę z cenionymi producentami gier mobilnych, zdobywanie wiedzy w tym zakresie dla własnych studiów, a ostatecznie: budowę światowej klasy zespołu i narzędzi.
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.