rek

Znamy wyniki gier Sony na PC. Portów i gier mobilnych będzie tylko więcej

Sony podzieliło się informacjami o tym, jak sprzedały się Horizon Zero Dawn, God of War i Days Gone na PC. W przyszłości możemy się spodziewać coraz większej liczby portów z PlayStation.

Piekło już jakiś czas temu zamarzło: Sony coraz bardziej regularnie przenosi największe hity z PlayStation na PC. Oczywiście nie mamy co oczekiwać, że nagle God of War: Ragnarok czy będący już w produkcji Horizon 3 trafią na pecety w dniu premiery równolegle z wersjami na PS5, ale dotychczasowa strategia portowania nieco starszych tytułów, by przekonać do nich większe grono graczy (i np. zachęcić do zakupu PlayStation, gdzie będą mogli zagrać w najnowszą odsłonę serii), zdaje się dawać wyśmienite rezultaty.

W najnowszym raporcie dla inwestorów zaprezentowanym przez Sony możemy zobaczyć konkretne liczby stojące za sukcesem portów marek PlayStation na PC. Ostatnie tytuły sprzedały się w następującej liczbie egzemplarzy (dane z marca 2022):

  • Horizon Zero Dawn – 2,40 mln;
  • God of War – 971 tys.;
  • Days Gone – 852 tys.

Nic dziwnego, że Sony planuje dalszą ekspansję na rynku pecetów. O ile w tym roku Japończycy spodziewają się zysków z tego segmentu na poziomie 80 mln dolarów, tak już w przyszłym roku chcą osiągnąć wynik… ponad trzykrotnie wyższy: 300 mln dolarów. A to musi oznaczać, że szykują na najbliższe miesiące mnóstwo kolejnych portów z PlayStation, i to tych najgłośniejszych tytułów. Na razie wciąż czekamy na ostatnią kolekcję Uncharted.

Sony, raport dla inwestorów

Najpierw weźmiemy pecety… a potem smartfony

Sony najwyraźniej dwoi się i troi, by o markach PlayStation Studios było jak najgłośniej w każdym możliwym miejscu. Świadczą o tym choćby ambitne plany filmowo-serialowe, w tym właśnie ogłoszone seriale Horizon, God of War i Gran Turismo. Słowa Jima Ryana nie pozostawiają co do tego wątpliwości.

Poprzez ekspansję na PC i platformy mobilne, a także, muszę to powiedzieć, gry-usługi, mamy możliwość zbudowania naszej obecności praktycznie wszędzie. Obecnie nasze marki zajmują bardzo wąski segment ogólnie rozumianego rynku gamingowego.

No właśnie, oprócz pecetów, Japończycy chcą także podbić rynek gier mobilnych – do 2025 roku ma on odgrywać istotną rolę w budowaniu ich portfolio. Sony ma agresywny plan na szybką ekspansję, który zakłada współpracę z cenionymi producentami gier mobilnych, zdobywanie wiedzy w tym zakresie dla własnych studiów, a ostatecznie: budowę światowej klasy zespołu i narzędzi.

Sony, raport dla inwestorów

Jedna odpowiedź do “Znamy wyniki gier Sony na PC. Portów i gier mobilnych będzie tylko więcej”

  1. Coś mi się te wyniki wydają zaniżone, o ile Horzon Zero Dawn rzeczywiście rozszedł się w nakładzie 2,4 mln egzemplarzy na PC (gra wyszła na gogu, Epicu i Steamie), to Steampspy pokazuję przy God of War 2,7 mln, zaś przy Day Gone 1,7 mln, a pamiętajmy, że obie produkcje są dostępne na Epicu jeszcze.

Dodaj komentarz