344
1.01.2011, 19:15Lektura na 26 minut

Najbardziej oczekiwane gry 2011

Zbliżamy się do końca naszego podsumowania 2010 roku. Jutro wybór najlepszej gry na każdej z platform, w poniedziałek startuje głosowanie na tę bezwzględnie najlepszą, ale... Choć rok 2010 był udany pod względem growym, rozpoczęty dziś 2011 zapowiada się jeszcze lepiej. W ciągu najbliższych 12 miesięcy ukaże się bardzo wiele gier wartych uwagi. Na które warto czekać najbardziej?


CD-Action

Na początek mała uwaga - poniższe zestawienie nie uwzględnia wszystkich produkcji, które ukażą się w przyszłym roku. Wybraliśmy bowiem tylko te, na które warto czekać, a także takie, które budzą największe nadzieje. Nie wzięliśmy również pod uwagę także m.in. nowych odsłon Call of Duty i Assassin's Creed - choć niemal na pewno pojawią się one w 2011 roku, nie wiemy o nich nic, poza niejasnymi plotkami, które krążą po sieci. Nie znaczy to jednak, że nie należy na nie czekać. Ponieważ ciekawych gier zapowiedzianych na 2011 jest sporo, postanowiliśmy przedstawić tu większość z nich. Ostatnia piątka to jednak te tytuły, na które możecie głosować, wybierając Najbardziej oczekiwaną grę 2011.

Dla wygody, podzieliliśmy ten ogromny tekst na podstrony, ale jeśli ktoś nie ma cierpliwości klikać, ankietę do głosowania na Najbardziej oczekiwaną grę 2011 znajdzie TUTAJ.

---

35. The Sims: Średniowiecze

Platformy: PC

Premiera: wiosna 2011

Przeniesienie Simów do mrocznej epoki średniowiecza (rzecz jasna, w cukierkowym wydaniu) wydawało mi się jednym wielkim „o rany, znowu dodatek?!”. Okazało się, że Średniowiecze to powiew świeżości – pojawią się misje, zarządzanie wyspecjalizowanymi postaciami i rozwój królestwa. Lepienie luki pozostawionej przez niedopracowane pod tym kątem Fable III? Oficjalnie – na pewno nie, jednak gracze niezadowoleni ostatnią grą Petera Molyneux mogą uznać nowe Simy za interesujące.

Przyznam bez bicia – lubię serię The Sims, a w pierwsze dwie części się swego czasu zagrywałem. Jednak po odpowiednio rozszerzonej „dwójce” czegoś zabrakło mi w kolejnej odsłonie – odczułem, że to już było grane. A kiedy usłyszałem pierwsze doniesienia o dość szeroko zakrojonym nowatorstwie w The Sims: Średniowiecze, dopisałem tę pozycję do swojego harmonogramu. Jeśli nawet nie do sekcji „Na teraz”, to na pewno „Na potem”. [Adzior]

34. Torchlight II

Platformy: PC

Premiera: 2011

Wiecie, czym zajmują się aktualnie twórcy Diablo? Nie, nie jest to Diablo III. Robią sequel jednej z najmilszych niespodzianek ostatnich lat – Torchlight II. W nim zaś wszystko to, za co pokochaliśmy oryginał, i więcej – także tryb co-op (limit graczy na razie nieznany). Dodatkowo w grze znajdą się trzy kompletnie nowe klasy postaci, większy i częściowo losowy świat (nie tylko podziemia) i... muzyka Matta Uelmena – kompozytora serii Diablo. Nie mogę się już doczekać! [gem]

33. Fight Night Champion

Platformy: X360, PS3

Premiera: 1 marca 2011

Dla poprzedniej odsłony tej serii kupiłem konsolę, nic więc chyba dziwnego, że czekam na Championa. Powinien on być jeszcze lepszy niż FNR4 z trzech powodów. Primo: uproszczony ma zostać system wyprowadzania trudniejszych ciosów, dzięki czemu łatwiej będzie sklecić serię nokautujących uderzeń. Drugo: obok normalnej kariery pojawi się tryb fabularyzowany (interaktywny Rocky?). Trzecio: denerwujące w „czwórce” treningi mają zostać zastąpione dużo przyjemniejszymi, bliższymi tym z MMA. Ja już leżę na deskach i odliczam do 1 marca. [Phnom]

32. Darkspore

Platformy: PC

Premiera: 1. kwartał 2011

Kontynuacja marki Spore wydawanej przez EA na pierwszy rzut oka wydaje się sztampowa. RPG w kosmosie – to już było w wielu produkcjach. Zbieranie łupów z zabitych potworów, których siłę można zmieniać? Było. Walka PvP w rzucie izometrycznym? Było. W dodatku na Darkspore ciąży niezbyt dobre wrażenie wywarte przez poprzednika – Spore miał być rewolucją dla gamingu, a okazał się wtórnym graidłem.

Dlaczego więc na niego czekam? Paradoksalnie – ze względu na jego, nomen omen, spore możliwości w kreowaniu postaci. W Darkspore dostosowanie naszego awatara do preferowanego stylu gry jest bardzo dosłowne i rozbudowane. I właśnie ze względu na potencjał edytora oraz zabawy wyglądem i cechami nowa gra EA naprawdę mnie ciekawi. Przyznam szczerze, że chciałbym czasem pyknąć w RPG pozbawione wielowątkowej fabuły i rozterek moralnych. I – odpowiadając na pytanie wprost – dla tej swobody czekam na Darkspore. [Adzior]

31. Alice: Madness Returns

Platformy: PC, X360, PS3

Premiera: 2011

Sequel jednej z najbardziej klimatycznych platformówek wszech czasów. Powrót Alicji, a w zasadzie powrót szaleństwa Alicji to ciąg dalszy tej "Alicji w Krainie Dziwów" dla dorosłych. Tym razem nasza dojrzała już heroina mierzyć się będzie ze swoimi własnymi demonami nie tylko po drugiej stronie lustra, ale także w świecie rzeczywistym. Warto czekać również dlatego, że Alice: Madness Returns zrodzi się z umysłów twórców oryginału. Jej „reżyserem” jest American McGee, "scenarzystą" zaś R.J. Berg. [gem]


Redaktor
CD-Action
Wpisów1140

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze