Szpile: zwolnić ludzi, zatrudnić AI!

📍 Branża gamingowa ostatnio nagminnie „reguluje” zatrudnienie, czyli zwalnia. Nie jest też wielką tajemnicą, że część zadań wykonywanych dotąd przez ludzi zostanie przejęta przez sztuczną inteligencję. Dotyczy to również co najmniej 200 stanowisk w studiu King, na których pracowali projektanci poziomów i specjaliści od treści. Według doniesień mieli wcześniej brać udział w… trenowaniu i testowaniu narzędzi AI – tych, co teraz ich zastępują. 100 lat temu niejaki Lenin powiedział: „Powiesimy kapitalistów na sznurze, który sami nam sprzedadzą”. Chyba nie za wiele się przez ten czas ludzie nauczyli…
📍 Zamieść ogłoszenie o pracę – że poszukujesz grafików.
Zilustruj je obrazkiem wygenerowanym przez AI – i to z rażącym błędem na deser. W sumie nawet podwójnym(*). Bądź zdziwiony, że ludzie z tego kpią i cię krytykują. Bądź jak Xbox.

(*) Szukają grafików, a postać z obrazka nie rysuje, tylko pisze program, do tego widać go na tylnej cześci monitora.
📍 „Fani GTA tworzą własny prequel San Andreas w stylu Liberty City Stories i Vice City Stories” – ogłasza nasz newsman. Znając życie, prawnicy Rockstara też już tworzą… ale pozew i tzw. propozycję nie do odrzucenia.
📍 Donkey Kongu trafi na srebrny ekran. Bez sensu, kto zechce oglądać film o wielkim gorylu?
Ja tam czekam na ekranizację Ponga.
📍 Electronic Arts wstrzymuje serię Need for Speed. To teraz mamy eeNd for Speed. :/
📍 Nicolae Ștefănuță, wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego z Rumunii, publicznie wyraził poparcie dla akcji Stop Killing Games i zachęcił do podpisywania petycji. „Staję po stronie obywateli, którzy rozpoczęli tę inicjatywę. Sam ją (petycję – dop. red.) podpisałem i będę dalej pomagać. Gra, raz sprzedana, należy do konsumenta, a nie do firmy”.
Wow, polityk, a mówi jak człowiek! 🙂 Polać mu!
📍 GTA 7 może kosztować mniej od GTA 6, a to wszystko dzięki AI, twierdzi eksdeveloper z Rockstara. Ha, ha, dobre! Moi drodzy, tytuły nie będą z tego powodu tańsze, tylko wzrośnie zysk producenta. Pamiętam jeszcze czasy, gdy powszechnie uważano, że elektroniczna dystrybucja gier wpłynie na znaczącą obniżkę ich cen. Bo wiecie: odpadną kwestie opakowań, tłoczenia, papierowych instrukcji, magazynowania, marży pośredników itd. …Zabawne, prawda?
📍 W odpowiedzi na krytyczny artykuł, w którym szczegółowo opisano rozmaite problemy i niedoróbki The Veilguard, eksprojektant poziomów, Brian J. Audette, stwierdził, że jest dumny z zespołu odpowiedzialnego za grę, i dodał, że ekipa nie mogła stworzyć lepszego Dragon Age’a. Zgadzam się – ewidentnie nie mogła. O to chyba w tym wszystkim chodzi…
📍 Trzecia część „Diuny” dostała oficjalny tytuł: „Diuna: Część trzecia”. Miejmy nadzieję, że twórcy wykażą się nieco większą kreatywnością przy produkcji samego filmu niż przy wymyślaniu jego nazwy.
Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Szpile: zwolnić ludzi, zatrudnić AI!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Toi ja wbiję szpilkę: „Zilustruj je obrazkiem wygenerowanym przez AI ” Może lepiej zlinkować do jakiegoś zewnętrznego źródła, zamiast do waszego newsa, który się od ładnych kilku dni zwyczajnie nie otwiera. (A może to tylko tylko u mnie przeglądarki konkretnego tego artykułu nie lubią.)
Nie tylko u ciebie nie działa. Strona ewidentnie nie domaga, ale pod którymś postem zapewniano mnie, że trwają prace nad poprawą. Cóż, problem występuje już od paru LAT, więc nie wiem, ile czasu strona będzie jeszcze we wczesnej becie, ale trzymam kciuki.
Czasem przez jakiś czas działa w miarę, wszystko się otwiera,komentarze się wyświetlają i człowiek nabiera nadziei, że w końcu jakoś to będzie działać. No ale oczywiście nie trwa to długo.
Nawiasem mówiąc, przydałby się odcinek szpil poświęcony wyłącznie dziwactwom tej strony. Przykładowo, o ile akurat któraś szpila nie jest wyświetlana na głównej, to ktoś nieznający strony tak łatwo tu nie trafi. Klikasz menu Na luzie i co widzisz? Że są Konkursy i Nadgodziny. Dopiero jak klikniesz, któreś z nich, to magicznie pojawi się kategoria Szpil. Kto to projektował?
Logowanie się to też są jaja. Klikam „zaloguj się” i w dalszym ciągu nie jestem zalogowany. i tak kilka razy. Pisałem już kiedyś Smugglerowi, żeby poświęcił stronie kilka zdań. PS Teraz już za trzecim razem się udało zalogować. Ale przynajmiej posta ie trzeba drugi raz pisać, bo strona zapamietała.
@Dirk&Daerio Odpowiem zbiorowo: mam takie same „wrażenia” z użytkowania tej strony.
I tak jest poprawa. Drzewiej bywało, że otwieranie artykułu zawieszało mi cały telefon.
Wartosciowy i pracowity pracownik pasjonata zawsze znajdzie zatrudnienie lub pojdzie na swoje.
To niech ci co udaja ze pracuja, nie maja kompetencji i checi pracy nad soba sie martwia o AI.
Mnie wkurza, ze gry sa niemal po 400 zl, a sa zabugowane, powycinane pod dlc i sezon passy, a do tego zabugowane i fatalnie zoptymalizowane nawet na konsolach (dwie dekady temu bylo to nie do pomyslenia!).
Nawet Sony przestalo robic gry sztosy i wala recykling i stand alone dlc do gier z ery PS4. To takie smutne. Za to multiplayerki i uslugi co miesiac po kilka nowych, produkuja je jak poyebani, a pozniej zdziwienie, ze straty. Jak sie jest po prostu głupim, to sie za glupote placi, tu sie nic nie zmienilo.
Jak dla mnie moga zwolnic wszystkich i zbudowac gamedev od nowa.
A co do AI, to narzedzie jak kazde inne.
Silniki takie jak Unreal Engine to też takie AI, ale wczesnej generacji.
Teraz po prostu wiecej odwala roboty hardware i dobrze, wkoncu rozwoj technologii, moze programistow wreszcie przestanie brakowac.
W mojej ocenie AI po prostu zwielokrotni kompetencje ludzi kompetentnych i oduzalezni ludzi tworczych od koniecznosci umiejetnosci programowania, recznego malowania pikselami i tworzenia zwyklej muzyki.
Zdolni ludzie po prostu beda mogli tworzyć, a braki kompetencji technicznych uzupelnią narzedzia AI w liczbie mnogiej, bo przyszloscia sa wyspecjalizowane AI.
Jak masz dzisiaj Windows i klikasz, a dawniej byl dos i tylko komendy, tak zmieni sie takze programowanie. Pisanie kody to wciaz era DOS, AI doprowadzi nas do ery klikania i bardzo dobrze, idziemy jako ludzie do przodu.
Jak uczylem sie w szkole sredniej byla jeszcze kierunki jak maszynistka (pisanie na maszynie) czy pocztowe.
Czy dzisiaj sa jeszcze maszynistki? Tak samo klepacze musza wreszcie odejsc jako archaizm.
Maszyna sama sobie powinna kod pisac, a my wydawac komendy, takze myślą.