Obsidian po 10 latach wysłuchał próśb fanów. Pillars of Eternity otrzyma turowy system walki!

Obsidian po 10 latach wysłuchał próśb fanów. Pillars of Eternity otrzyma turowy system walki!
Maciej "Macix" Szymczak
Każda gra powinna dostawać prezenty tego kalibru na swoje 10. urodziny.

Niedawna premiera Avowed odbiła się w sieci dość szerokim echem, które nie było jednak spowodowane entuzjastycznymi okrzykami pełnymi pochwał w stosunku do nowej gry Obsidianu. Produkcja ta okazała się po prostu średnia, a w porównaniu z pozostałymi tytułami studia wypadała wyjątkowo blado. Niemniej warto jednak pamiętać, że Avowed zapewne przypomniało wielu graczom o świecie Eory wykreowanym na potrzeby wydanego 10 lat temu Pillars of Eternity.

Mimo że od premiery tego erpega minęło już tyle czasu, to Obsidian nie pozostawił jednego ze swoich najbardziej udanych dzieci bez opieki. Pillars of Eternity otrzymało nieco patchy, a devowie nawet w zeszłym roku łatali niektóre błędy. Prawdziwa bomba nadeszła jednak dopiero teraz, wraz z wydaniem aktualizacji na 10-lecie gry. Twórcy zapowiedzieli bowiem, że pierwsza odsłona Pillars of Eternity doczeka się wprowadzenia turowego systemu walki.

https://twitter.com/AvowedtheGame/status/1904949568153976969

Funkcja ta nie zastąpi oczywiście aktywnej pauzy, tylko będzie stanowić dla niej alternatywę, a gracze dostaną możliwość wyboru systemu, który bardziej im odpowiada. Warto wspomnieć, że jest to mechanizm, o który fani Pillars of Eternity prosili już od dłuższego czasu. Został on bowiem dodany do Pillars of Eternity 2: Deadfire 2 lata po premierze, a zatem wyczekiwano czy pierwsza część również doczeka się wprowadzającej go aktualizacji.

O planach poinformowano w opisie najnowszego patcha, który możecie znaleźć na forum Obsidianu. Poza informacjami dotyczącymi graficznych usprawnień i poprawek wielu błędów devowie przekazali także informację, że w ciągu tego roku wprowadzą do Pillars of Eternity rzeczony system walki.

To jednak nie wszystko, na horyzoncie majaczy bowiem coś wyjątkowego. Jeszcze w tym roku Widzący będą w stanie pomóc nam w testach całkowicie nowej funkcji — walki turowej. Jesteśmy podekscytowani możliwością odmiennego podejścia do starć w Pillars of Eternity, a wasz feedback pozwoli nam ukształtować przyszłość tej gry. Niedługo opublikujemy więcej szczegółów dotyczących uczestnictwa w testach, a zatem śledźcie nasze kanały w mediach społecznościowych oraz dołączcie do Discorda.

Nie ukrywam, że (podobnie jak sami twórcy) jestem bardzo podekscytowany dodaniem tej nowej funkcji do Pillars of Eternity, które moim zdaniem znacząco zyska na jej wprowadzeniu. Co tu więcej dodać, chyba czeka mnie powrót do Eory. 

4 odpowiedzi do “Obsidian po 10 latach wysłuchał próśb fanów. Pillars of Eternity otrzyma turowy system walki!”

  1. Dodatkowe opcje do wyboru są zawsze na plus. Problem tylko w tym, że gry pod walkę RTwP i turową wymagają nieco innego projektu starć. Do RTwP można dać więcej wrogów, bo nawet z pauzowaniem walka będzie przebiegać szybciej niż w trybie turowym. Ta sama ilość przeciwników w turach mogłaby wymęczyć gracza, gdy każda walka ciągnęłaby się i ciągnęła. Dla Pillarsów widziałbym optymalnie przełączanie trybów w czasie rzeczywistym i wtedy na zwyczajnych czy słabszych wrogów czas rzeczywisty, a na bossa czy potężniejszych przeciwników przełączać się na tury, żeby na spokojnie jak najlepiej wykorzystać wszystkie możliwości postaci.

    • Tutaj jeszcze jeden problem będzie – ten sam co był w dwójce i dyskwalifikowało to kompletnie system turowy – mianowicie – ta gra nie jest 3D, a jedynie 2D. Nie da się obracać kamery, a tym samym przeciwnicy potrafią ustawić się w taki sposób, że ich nie widać lub są niewygodni do targetowania.
      Bardzo lubię turówki, ale niestety Pillarsy są ewidentnie tworzone pod system aktywnej pauzy, bo turowo starcia stwarzają sporo problemów.

  2. Szkoda że do dziś nie naprawili tego błędu z NVN2 podczas ataku na twierdzę. Nawet wersja gog nadal ma ten błąd, a bez kombinowania z konsolą nie da się fabuly popchnąć.

  3. No nieźle

Dodaj komentarz