27.03.2025
Często komentowane 36 Komentarze

Ubisoft wywraca stolik. Kontrolę nad największymi markami przejmie nowa spółka utworzona wraz z Tencentem

Ubisoft wywraca stolik. Kontrolę nad największymi markami przejmie nowa spółka utworzona wraz z Tencentem
Avatar photo
"Sam Goldman"
Ubisoft przyspiesza transformację i zacieśnia więzy z Tencentem.

Nie tak dawno temu pisałem o Ubisofcie, świętującym sukces Assassin’s Creed Shadows wbrew przedpremierowym opiniom; zaledwie 48 godzin po wydaniu, nowy Asasyn trafił do 2 milionów ludzi, a najnowsze wieści mówią o dodatkowym milionie. Oceny także się niespecjalnie zmieniły – dalej wg popularnych agregatorów wahają się w przedziale 79-85/100. Na tle ostatnich produkcji Ubisoftu Shadows jest niekwestionowanym sukcesem i zwyżką formy, choć nie jestem pewien, czy ten wynik, biorąc pod uwagę lata produkcji i udział setek osób (creditsy mają 3,5 godziny!), jest na pewno wystarczający, by całe przedsięwzięcie się opłaciło – to pokażą nam wyniki finansowe spółki, w której właśnie zachodzą ogromne zmiany.

W ubiegłym roku po wielu miesiącach różnorakich problemów pojawiły się spekulacje o chęci przejęcia całego Ubisoftu przez braci Guillemotów dogadujących interesy z Tencentem. Wątek nieco przycichł, ale akcjonariusze od czasu do czasu go podsycali i przy okazji sugerowali, że nad Ubi już latają sępy, wypatrujące smakowitych kąsków w postaci najbardziej dochodowych marek. Niedługo potem wypłynęły doniesienia o powołaniu nowej spółki, mającej przejąć prawa do popularnych serii, w tym oczywiście Assasssin’s Creeda. Słowo ciałem się stało i Francuzi poinformowali właśnie o utworzeniu nowego podmiotu, którego zadaniem będzie opieka nad kurami znoszącymi złote jaja:

Ubisoft przyspiesza swoją transformację i podejmuje ważny krok w kierunku szybkiej ewolucji swojego modelu działalności poprzez utworzenie dedykowanej spółki zależnej, opierającej się na markach Assassin’s Creed, Far Cry oraz Tom Clancy’s Rainbow Six. Po procesie formalnej selekcji zainicjowanym na początku bieżącego roku, Tencent zainwestuje 1,16 miliardów euro w mniejszościowy pakiet udziałów. Spółka skupi się na budowaniu ekosystemów gier zaprojektowanych tak, by stały się trwałe i wieloplatformowe. Dzięki większym inwestycjom i zwiększonym możliwościom twórczym dalszy wzrost jakości narracyjnych doświadczeń singlowych będzie kontynuowany, oferta dla wielu graczy sukcesywnie rozszerzana, planuje się także integrację większej liczb funkcji społecznościowych.

W przełożeniu na ludzki: będzie tak samo, jak do tej pory, tylko bracia Guillemot próbują uzyskać kontrolę absolutną nad tym, co przynosi największe zyski, chociaż jest to nieco bardziej skomplikowane. Nowa firma, w której Tencent zyska aż 25% udziałów ma otrzymać „dedykowaną kadrę kierowniczą” i oddzielny zarząd, ale Frederick Duguet, dyrektor finansowy Ubi już potwierdził, że będzie on kontrolowany w całości właśnie przez Ubisoft. Próba uspokojenia akcjonariuszy czy zmiana pierwotnych planów?

Na razie ciężko zgadywać. Nie mamy żadnych informacji dotyczących tego, jak ta zmiana wpłynie na dalszy rozwój trzech przesuniętych do nowej spółki serii, jednak wiemy, że niektóre zespoły developerów dostaną się pod jej kontrolę. Będą to oddziały lokalne z Quebec, Sherbrooke, Saguenay, Sofii oraz Barcelony, co prawdopodobnie może być wygodnym powodem do przeprowadzenia redukcji etatów – to już jednak tylko moje przeczucie i w kolejnych miesiącach, w których to Ubi ma zdradzić więcej informacji dotyczących zmian, dowiemy się, jak będzie naprawdę.

Swoje kilka groszy dodał oczywiście szef Ubisoftu, Yves Guillemot:

Dziś otwieramy kolejny rozdział w historii firmy (…). Jesteśmy zaangażowani w budowanie bardziej skupionej organizacji – takiej, w której utalentowane zespoły przeniosą nasze marki na wyższy poziom i przyspieszą ich rozwój, prowadząc je w kierunku innowacji w zakresie technologii oraz usług nowej generacji. Wszystko to w celu dostarczania niezapomnianych gier, przekraczających oczekiwania graczy.

Sprawa ma zostać domknięta do końca bieżącego roku. Treść całego oświadczenia towarzyszącego powołaniu nowej spółki znajdziecie tutaj.

36 odpowiedzi do “Ubisoft wywraca stolik. Kontrolę nad największymi markami przejmie nowa spółka utworzona wraz z Tencentem”

  1. Czyli spełnia się założenie niektórych osób. Ubi się podzieli na dwie spółki jedna będzie mieć swoje najpopularniejsze marki, druga te mniej popularne. Może i to najlepsza opcja na obecną chwilę dla nich.

  2. damage control tak to widze, skoro taki wielki sukces tego asasyna to gdzie dane sprzedazowe?

    • Podali, że to drugi najlepiej sprzedający się w pierwszym dniu Assassin w historii aerii. Pierwszym jest Valhalla, która wyszła w pandemii, więc stanowi trochę nietypowy przypadek. Skoro liczba graczy w 4 dni przekroczyła 3 mln, to spodziewam się, że całkiem niedługo będą chwalić się liczbą sprzedanych kopii. Wiem, że to duży zawód dla osób, które bardzo chciały porażki tytułu, ale no naprawdę nie ma was aż tylu – jak stwierdził ostatnio Kamiya, normalni ludzie mają gdzieś sztucznie dmuchane kontrowersje.

      Ale nie martw się, Corinne Busch została zatrudniona przez WotC, niedługo na pewno dostaniecie przekaz, na co tym razem macie się oburzać ;).

    • Ale czekaj podali drugi najlepiej sprzedajacy sie, where data? ile sie tej gry sprzedalo, najlepiej to znaczy ile? to ze se napisali 3 mln(bo to moga byc ludzie ktorzy zainstalowali z abonamentu pograli chwile i walneli, moga tez byc ludzie z zwrotow, z rozdanych kodow) nie znaczy nic. Politykom tez tak na slowo wierzysz? Ja czekam na twarde prawdziwe dane, a nie gadanie korpo glow, pod inwestorow. Failguard tez sie tak ponoc swietnie sprzedawal i takim sukcesem byl a jednak skonczyl sie na zwolnieniach bioware i gra w niecale pol roku wyladowala w ps plus, gdzie i tak nikt jej nie chce. To jak z tymi sukcesami gloszonymi przez korporacje?
      Moje kibicowanie upadkowi ubisoftu nie mialo nic wspolnego z woke, mialo wspolnego z tym jak nudna i odtworcza sie stala ta firma w ciagu ostatnich 5 lat, jak coraz gorsze gry wypuszczaja oraz to jak coraz bezczelniejsze mtx do niej wprowadzali, tak jak w tym nowym zreszta.

    • Wiem, nawet gdyby każda z osób, które te grę kupiły podeszła do ciebie z paragonem i potwierdziła, że jej się podoba, i tak byś mówił, że Ubisoft im zapłacił. Na razie wszystko wskazuje na naprawdę duży sukces, ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś uważał inaczej i udowadniał kwadrature kola, jeśli dzięki temu poczujesz się lepiej – jak już wspomniałem, normalnych ludzi niewiele to obchodzi ¯\_(ツ)_/¯

    • ale pokaz mi dane tego wielkiego sukcesu, moze peak graczy na steamie? a moze srednia ocen na metacritic? A moze wzrost cen akcji ubi? Ja tylko chce realnych danych ile sie tej gry sprzedalo. Nie chce slyszec korpoludkow ile to zagralo i jak wielki to jest sukces, to samo ostatnio slyszlame przy outlaws, starfieldzie, failguardzie, czy avoid. Jestes az tak naiwny ze wierzysz w to co korpo pisze? Wskazuje co na ten wielki sukces? Dane instytut z pupy? czy pana kazia spod monopolowego? „Normalnych” czyli łykajacych bezkrytycznie kazdy jeden wysryw tej firmy? cos co nie powinno nazywac sie gra tylko karytkatura? to sa ci normalni? To juz wiem ze przez tych normalnych mamy branze gier gdzie mamy. Bo dla nich przeciez to jest normalne, ze gra ad 2025, AI wrogow ma gorsza niz metal gear solid 1, ze w grze single player jest sezon pas i mtx zeby sobie przyspieszyc ulatwic gre. To jak to sa ci normalni, ja wole byc jednak ten nienormalny

    • Ale ty jestes w jakis sposob niesprawny, ze nie mozesz sobie sam tego wyguglac? Jesli tak to sorry, nie wiedzialem.

      Jesli gra nie jest sukcesem, to firma dosc szybko przestaje o niej mowic i w nia inwestowac, a na razie po prostu nic w przypadku Shadows na to nie wskazuje – zarowno przedsprzedaz, sprzedaz dnia pierwszego, oceny na Steam, peak graczy (najwyzszy w serii zdaje sie) maluja inny obraz, niz bys chcial. A nawet jak Ubisoft pokaze konkretne dane, to powiesz, ze gowno, bo – nie wiem – RDR2 i Minecraft mialy lepsze wyniki. Ciebie nie przekona zaden argument, ze gra sie zwyczajnie udala i trafila ludziom do gustu, nic na to nie poradze.

      EDIT: wow, widze ze naprawde ostre nerwy u ciebie ida – spokojnie, to tylko gra, a Ubisoft nawet nie wie, ze istniejemy. Nie warto sie tak podniecać, szkoda wątroby.

    • a ten peak graczy mniejszy niz failguarda? srednia od graczy 6.0 to tez taki super sukces. Sam sobie przeczysz. Przeciez dokladnie to samo bylo gadane przy tych porazkach co wymienilem. Dokladnie ta sama narracja. Co ja mam sobie googlowac skoro nie ma danych sprzedazowych, wiec nie wiemy tak naprawde ile sie sprzedalo. Wiesz co to psychika stada? To wlasnie chce osiagnac ubi, wytworzyc iluzje wielkiego sukcesu zeby podobni do ciebie oraz inni srednio sprytni pomysleli lol mowia ze sie super sprzedaje, a sprawdze moze rzeczywiscie po czym kupuja i nie oddadza bo tutorial trwa ponad 2h :). W d mam ubisoft, kazdy jeden odwiedziony od kupna tego produkto growopochodnego to zwyciestwo, wiec ja dalej bede pisal i wysmiewal. Takich jak Ty i takie korpo gadanie. Wlasnie po to zeby jak najmniej ludzi dalo sie nabrac. Milczenie to przyzwolenie na takie praktyki. Ja nie zamierzam milczec

    • Tymczasem 3 mln graczy robi brrrr

      Ale wzruszyło mnie „nie zamierzam milczeć” – you go, girl, niech twoja misja niesie cię na skrzydłach wiatru 🥲

    • Pokaz te 3 mln graczy, dane panie dane, bo dalej nie ma zadnych dowodow na te 3mln( zacytuje twojego kolege:)) Teraz stosujesz juz wyparcie? Dane niewygodne to zle dla danych. Czekam na potwierdzenie tego wielkiego sukcesu sprzedazowego. Bo chyba nie powiesz mi ze ten zalosny peak na steamie w postaci 60k to te 3mln? gdzie failguard ktory ponoc rozszedl sie w 1.5mln mial 90k. Tez byl na konsole i tez byl abonamecie. Wiec daruj sobie odrazu te wymowki 🙂 Beda dzisiaj te dane czy moge isc spac? Jutro przyjdziesz z kolejna korpo gadka od ubi? Mnie wzrusza slepa wiara ludzi w politykow, a co gorsza w slowa korporacji. Przeciez oni nie moga klamac prawda? oni chca naszego dobra prawda?:) Wiele lat wychowywania klientow widac zbiera zniwo. Po ostatnin cytacie wydaje sie ze jednak ogladas wartosciowych yutuberow(no chyba ze to zbieg okolicznosci), wiec jak mozesz tak slepo wierzyc w te wszystkie pierdolety?

    • To kiedy przechodzimy do etapu „AC: Shadows nigdy nie było woke”?

    • Teraz narracja idzie taka, że sam Shadows miał niby ,,uratować,, Ubisoft, cokolwiek to znaczy i jakoś magicznie sprawić by wszystkie problemy finansowe firmy związane z złym zarządem, nagle przestały by istnieć xd.
      Mimo iż Ubisoft ani żaden pracownik takiej narracji nie tworzył, ale fejki mają się dobrze, jak zawsze xd.

    • „Podali, że to drugi najlepiej sprzedający się w pierwszym dniu Assassin w historii aerii.”
      – Jestem wicemistrzynią Europy w strzelaniu z broni krótkiej!
      – A ile było uczestniczek?
      – Dwie. — któryś film z Jackie Chanem, Zbroja Boga bodajże.
      Bez konkretnych danych o liczbie sprzedanych kopii, te względne porównania niewiele mówią.

      „liczba graczy w 4 dni przekroczyła 3 mln”
      No właśnie. Liczba graczy. O ile wiem, gra od początku jest dostępna także w abonamencie. Oczywiście z abonamentu też mają pewne zyski, ale to ułamek ceny gry. To jednak bardzo znamienne, że jak ognia unikają podania konkretnej liczby sprzedanych egzemplarzy, choćby po to, żeby raz na zawsze zatkać gęby krzykaczom wołającym o całkowitej porażce Shadows.

      Ponieważ nie mamy konkretnych danych, możemy tylko spekulować, np. porównując do Veilguarda, który wyszedł na tyle niedawno, że warunki rynkowe mamy zbliżone i jest dostępny w podobny sposób: oba są dostępne w abonamencie, dla obu Steam nie jest główną platformą na PC, bo i EA i Ubi mają swoje własne launchery.

      Veilguard „zaangażował” ponoć 1,1 mln graczy i miał w peaku na Steamie prawie 90 000 jednocześnie grających. Wyniki okazały się niezadowalające i studio dotknęły zwolnienia.
      W Shadows zagrało ponoć ok 3 mln graczy i w peaku na Steamie ma prawie 65 000 graczy.

      To oczywiście nie daje nam obrazu całości, ale biorąc pod uwagę stosunek liczby „zaangażowanych” graczy do peaków, można przypuszczać, że przynajmniej na PC całkiem sporo osób zagrało w abonamencie za ułamek ceny gry. Na pewno Shadows przyciągnął do siebie więcej zainteresowanych, co do tego nie ma wątpliwości. W rozważaniach pomijam też informację o utworzeniu przez Ubi spółki zależnej, jako niezwiązaną bezpośrednio z Shadows, bo to nie są rzeczy, które można załatwić w tydzień od premiery.

      Dopóki Ubisoft wprost nie poda sprzedaży i nie rozwieje wątpliwości, będę powtarzać to, co mówiłem jeszcze sporo przed premierą. Czy Shadows jest porażką, którą wielu mu wieszczyło i o której ciągle mówią? Absolutnie nie. Czy w dłuższej perspektywie sprzeda się dobrze? Uważam, że tak. Natomiast nie będzie takim sukcesem i całościowonie zarobi tyle, ile chciałoby i potrzebowało Ubi.

    • „- Jestem wicemistrzynią Europy w strzelaniu z broni krótkiej!
      – A ile było uczestniczek?
      – Dwie.”
      Jak wszyscy wiemy, są tylko dwie gry z serii Assassin’s Creed.

    • ..Natomiast nie będzie takim sukcesem i całościowonie zarobi tyle, ile chciałoby i potrzebowało Ubi..

      Ubi powiedziało, że wystarczy jedynie 3/3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy w miesiąc by projekt się zwrócił. Spokojnie to osiągną, wedle analityka Tom Hendersona Shadows powinno sprzedać się powyżej 5 lub 6 milionów egzemplarzy do końca miesiąca, co będzie bardzo dobrym wynikiem.
      https://www.youtube.com/watch?v=aeLLpFcDEGo
      https://x.com/_Tom_Henderson_/status/1904177799419634137

    • gra kosztowala od 250 do 350mln zeby wyszzli na zero musza sprzedac po odliczeniu marz steama, ps i xboxa plus podatkow pewnie z 5-6mln. Sprzedaz gry jest najwieksza w 1 tygodniu, potem systematycznie maleje. Minal tydzien nie uslyszelismy nawet o biednym 1mln. Tylko ze zagralo 3mln, smiem watpic ze ta gra calosciowo dobije do wyniku zysku czyli 7mln sprzedanych kopii. No ale ubi powiedzialo ze sprzedaje sie swietnie to sprzedaje sie swietnie, i jakis analityk na wyplacie ubi tez tak powiedzial to na bank tak jest . Zacytuje Konrada z Dnia Świra „Jesus kurwa ja pierdole”

      @Quetz
      Where dane?

    • Nadal stabilnie u dziwnych ludków, jak widzę

    • A Złociutki znowu robi z siebie dzbana :c
      Ech.. jego głupota i podatki to dwie najmniej zmienne rzeczy w naszej rzeczywistości xd.

    • Podalem ci twarde dane, nic wyssanego z palca jak Twoje wiadomosci, gdzie robie z siebie dzbana? Budzet jest wiadomy, stopa zwrotu tez, gdzie napisalem nieprawde? Minal tydzien nie pochwalili sie nawet milionem sprzedanych kopii, to sie pytam gdzie ten wielki sukces?

    • ukrytySZCZUR 28 marca 2025 o 10:34

      @dirkpitt1
      Są pewne różnice między launchem Veilguarda, a Shadowsa, które nieco utrudniają to porównanie.
      Najnowszy Assassin jest dostępny w abonamencie, ale tylko na PC, a na konsolę trzeba kupić kopię gry.
      Do tego ma on zaimplementowane rabunkowe metody monetyzacji, a wiadomo, że wielu ludzi uwielbia przepalać hajs.

      Ale generalnie zgadzam się, trzeba czekać na konkretne sprawozdania finansowe.

    • A Złociutki znowu robi z siebie dzbana xd.
      Uroczy człowiek.

    • „Najnowszy Assassin jest dostępny w abonamencie, ale tylko na PC, a na konsolę trzeba kupić kopię gry.”
      Zgadza się. Tylko Veilguard na abonament na konsolach też dopiero trafił chyba jak się okazało, że kokosów ze sprzedaży nie będzie, a nie day one.

      Monetyzacja też będzie stanowić jakiś czynnik, chociaż (pewnie naiwnie) chcę wierzyć, że w grze single nie będzie aż tylu chętnych marnować kasę.

      Na konkrety i całościowy obraz chyba sobie jeszcze poczekamy. Na razie widzę, że są jakieś konkretniejsze liczby z Japonii. https://www.gry-online.pl/newsroom/assassins-creed-hexe-wyjdzie-po-remakeu-black-flag-i-ac-invictus/z72cf48

    • ..Monetyzacja też będzie stanowić jakiś czynnik, chociaż (pewnie naiwnie) chcę wierzyć, że w grze single nie będzie aż tylu chętnych marnować kasę…

      Oj sweet summer child.
      Mikrotransakcje w AC zawsze dawały Ubi dużo pieniędzy i bardzo dobrze, że tak jest. Zasługują na to by zarobić na tej grze tyle ile to możliwe.

    • Powiem, że o ile raczej nie mam jakiegoś emocjonalnego przywiązania do tego czy jakaś gra będzie sukcesem czy nie, ale ze swoją agresywną monetyzacją to Ubi mogłoby się wywalić na twarz.

    • „Zasługują na to by zarobić na tej grze tyle ile to możliwe.’
      To ty, Guillemot? Nie wiedziałem, że mówisz po polsku. Był czas, kiedy gry Ubisoftu zasługiwały na każdą złotówkę. to było w czasach, gdy Ubi było tym, kto robił inniowację wyznaczał nowe trendy, a nie w czasach, gdy robią cały czas to samo, zmieniając tylko „makijaż”, a nawet cofając się w rozwoju i (dość bezskutecznie) usiłują nadążać za trendami.

      „Mikrotransakcje w AC zawsze dawały Ubi dużo pieniędzy i bardzo dobrze, że tak jest.”
      Mikrotransakcje to coś, czego nie powinno być nawet w płatnych grach multi, a co dopiero w płatnych grach singleplayer. Już za samą monetyzację powinni dostać po dupie tak boleśnie, jak to tylko możliwe.

    • To jest evenement, bronienie i chwalenie mikro w grach single, to juz pokazuje z jakim osobnikiem mamy do czynienia, cos co niszczy branze jest jej najwiekszym mozliwym rakiem a ten w sumie to dobrze. Jak dalej z takim osobnikiem dalej rozmawiac?

    • @DirkPitt1
      Mikrotransakcje jeżeli nie są inwazyjnie zastosowane, są bardzo dobrym narzędziem do generowania dodatkowego dochodu dla studia zwłaszcza dla gier single player, które w innym wypadku mogłby mieć problem z zarobieniem. Bardzo dobrze, że Capcom i Ubi je stosują. Twój ból dupy rzeczywistości nie zmieni, ale jest uroczy ;p

    • ukrytySZCZUR 28 marca 2025 o 14:54

      @dirkpitt1 „Tylko Veilguard na abonament na konsolach też dopiero trafił chyba jak się okazało, że kokosów ze sprzedaży nie będzie, a nie day one.”

      A to musiałem coś pomieszać.

      Kasa z mikro niestety popłynie szerokim strumieniem, bo ludzie tak uwielbiają molochy ubisoftu, że z chęcią wydają dodatkowe pieniądze na timesavery, co by tyle nie grindować jak plebs x)

  3. ukrytySZCZUR 28 marca 2025 o 06:31

    Czyli zarząd nasrał do piaskownicy, zabrał najlepsze foremki i sobie poszedł. Nieźle rozegrane.

  4. Pozwolę sobie zacytować pana bo dobrze podsumował o co chodzi w tym dealu. https://x.com/RinoTheBouncer/status/1905406747809845570

    ✅Founded a new subsidiary (a smaller company within it)
    ✅Transferred their IP, including Assassin’s Creed, Far Cry and Rainbow Six to it
    ✅Tencent has %25 shares in the subsidiary, meaning they get royalties from the games they financially support
    ✅The new subsidiary will have teams working on upcoming titles and also their back catalogue

    ❓Who owns and runs that subsidiary?
    Answer: Ubisoft

    ❓Does that mean Ubisoft needs Tencent’s permission to make more Assassin’s Creed games?
    Answer: No it doesn’t

    ❓Does that mean Ubisoft “sold” their IP to another company?
    Answer: No, because they other company is one they own by majority

    ❓Is this decision influenced by Assassin’s Creed Shadows sales?
    Answer: No it isn’t, because these deals don’t get made and agreed upon within the span of 7 days. They take months to negotiate

    ❓Is Assassin’s Creed Shadows failing?
    Answer: Shadows accumulated 3 million players on multiple platforms in total within just 7 days, and it’s considered the highest any Assassin’s Creed game ever (except for Valhalla)

    Shadows also peaked at 64K on Steam, which is already more than Odyssey’s peak, which is considered a huge success
    ❓Does this deal impact Ubisoft and players negatively?

    Answer: On the contrary, Ubisoft would be benefitting from extra financial support without limiting their creative control over their games, and it means more ambitious projects can be greenlit and worked on.

  5. Chińczycy wsadzili łapy w kolejną europejską korporację i to jeszcze tak ich przydusili butem, że wymusili na nich podział, tak żeby dostali tylko co ich interesuje. Nie powiem, całkiem imponujące. Jeszcze pożyteczni idioci się cieszą że to dobrze dla ubisoftu.

    • a dlaczego wsadzili lapki w ta korporacje? co to sprawilo i co do tego doprowadzilo? moze roziwniesz swoja wypowiedz?

  6. Czyli co? Nowa spółka będzie powoli dążyć do niezależności, a stary Ubi pójdzie do odstrzału wraz ze wszystkimi niedochodowymi projektami?

    Tencent wymusił na Ubi tą spółkę, bo chciał tylko creme de la creme, czy może wywiedział się jaki tam jest burdel? Ale jedno jest pewne – będą zwolnienia!

    • Nah. Nowa spółka jest pod zarządem Ubi i Ubi ma prawo własności nad nią. O żadnym dążeniu do niezależności nie ma mowy póki co.

    • No właśnie, póki co. Dla jaj by se tej spółki nie zakładali. Nowa jest pewnie oczkiem w głowie braci G i pewnie teraz w nią Tencent będzie ładował hajs.
      Choć oczywiście wróżę z fusów.

      @edit
      Kolejna kwestia, ilu ludzi pójdzie na bruk. Dziesiątki czy setki?

Dodaj komentarz