Ancestors Legacy: Polski RTS zgarnia wysokie oceny

Ancestors Legacy: Polski RTS zgarnia wysokie oceny
Strategia o Piastach znajduje uznanie również poza granicami kraju.

Gdy piszę te słowa, nowy tytuł gliwiczan z Destructive Creations legitymuje się średnią na poziomie 78% (PC). Rozrzut nie jest zresztą wielki:

  • Hooked Gamers – 85/100
  • GameStar – 82/100
  • PC Games – 81/00
  • Multiplayer.it – 80/100
  • Strategy Gamer – 80/100
  • COGconnected – 79/100
  • Vandal – 78/100
  • IGN – 77/100
  • GameSpace – 75/100
  • 4Players.de – 72/100
  • PlayGround.ru – 70/100
  • Sean Martin, recenzent Hooked Gamers, nazywa zawiązanie akcji tytułu „lądowaniem w Normandii, tyle że z wikingami”. Krytyk chwali sobie zróżnicowanie zadań w kampanii (w której wiodące role pełnią dowódcy wewnątrzgrowych frakcji: Anglosasów, Słowian, Germanów i wikingów) oraz retropowab rozgrywki (ta czerpie jego zdaniem z cyklu Age of Empires), prostotę założeń i „absolutnie piękne projekty map i scenerii”. Nieco kręci natomiast nosem na nazbyt według niego swobodne podejście do historii.

    To solidny RTS, przypominający o wielu najlepszych elementach gatunku do tego stopnia, że odważę się na stwierdzenie, iż spodoba się każdemu fanowi strategii.


    TJ Hafer (IGN) również chwali wysiłki Polaków w stworzeniu własnej wariacji na temat Company of Heroes (z którego produkcja Destructive Creations w oczywisty sposób czerpie, chociażby grupując jednostki w oddziały). Ancestors punktuje w tekście zróżnicowaniem stronnictw, ale – zastrzega autor – pewne niuanse walki (jak np. mechanizm morale) gra tłumaczy kiepsko lub wcale.

    Haferowi podoba się inspirowana nowożytnymi Total Warami możliwość zapuszczenia widoku z „filmowej” kamery i obserwowania prztyczków na pozbawionych interfejsu zbliżeniach, z uznaniem wypowiada się również o dobrej optymalizacji. Pomstuje zaś na oszukańcze AI (zbyt szybko obrastające w surowce), historyczne przekłamania i powolną walkę piechoty.

    Ogółem jest jednak zadowolony:

    Pomijając historyczne niedociągnięcia, [Ancestors: Legacy – dop. red.] zaspokoiło moją potrzebę powrotu do tradycyjnych RTS-ów.


    Naszą recenzję możecie przeczytać w aktualnym wydaniu CD-Action; gra spodobała się naszym recenzentom (Mac Abrze i Cursianowi) na tyle, że jej artwork zdobi okładkę numeru. Według kolegów gliwickiemu studiu ostatecznie udało się zerwać z łatką skandalistów.

    Destructive Creations znane jest z dwóch prób podbicia rynku za pomocą z założenia kontrowersyjnych gier akcji (Hatred i IS Defence). Taktyka okazała się połowicznym sukcesem – owszem, o firmie i grach było głośno i mówiło się dużo. Tyle że niekoniecznie dobrze. I nie przełożyło się to na ich komercyjny sukces. Widząc destruktywność swych dotychczasowych kreacji, studio radykalnie zmieniło taktykę.


    Zwiastun premierowy gry jest dostępny pod tym adresem.

    Jedna odpowiedź do “Ancestors Legacy: Polski RTS zgarnia wysokie oceny”

    1. Strategia o Piastach znajduje uznanie również poza granicami kraju.

    Dodaj komentarz