Steam z największą liczbą zalogowanych w historii; CS przebił milion

Jeszcze w lutym nie spodziewaliśmy się chyba, że sytuacja związana z koronawirusem dotknie nas wszystkich w takim stopniu. Kto może, pracuje z domu, a uczniowie i studenci mają… no, teoretycznie nie wolne, ale w praktyce wygląda to, jak wygląda. Wymóg pozostawania w czterech ścianach zmienia nawyki wszystkich z nas – gracze jednak wydają się w tej nowej rzeczywistości odnajdywać całkiem nieźle.
Podejrzewaliśmy więc, że dojdzie do czegoś takiego: w miniony weekend Steam mógł pochwalić się największą liczbą zalogowanych użytkowników w historii – 20 milionów. Jednocześnie w grach swój czas spędzało w najlepszym momencie jednocześnie „jedynie” 6,2 miliona osób, co wciąż nie jest rekordem platformy (ten wynosi ok. 7 milionów).
#Steam has just reached a new concurrent online user record of 20 million, with 6.2 million currently in-game, likely due to many people staying at home due to the #coronavirus.https://t.co/bzLMfMOJvD#COVID19
— Steam Database (@SteamDB) March 15, 2020
Ogromną popularnością cieszyły się też poszczególne produkcje. Stary, dobry CS:GO przebił w końcu liczbę miliona osób grających w jednej chwili (dokładniej 1 024 845); Global Offensive stał się tym samym trzecim tytułem, któremu udała się ta sztuka na Steamie, po PUBG-u i Docie 2. Te dwa ostatnie także radziły sobie w weekend bardzo dobrze (drugie i trzecie miejsce pod względem liczby graczy), ale do ich własnych rekordów sporo im brakowało. Dota mogła się bowiem cieszyć z 701 632 graczy (przy historycznym wyniku 1 295 114), PUBG zaś z 515 050 (rekord: 3 257 248).
Również Rainbow Six Siege odnotowało życiówkę: w grze Ubisoftu w jednej chwili przebywało wczoraj 196 352 ludzi. Wśród innych wartych wspomnienia produkcji znalazł się Football Manager 2020 (89,864) – najwyraźniej fani futbolu postanowili kompensować sobie zawieszone rozgrywki ligowe (wszelkiego szczebla) prowadzeniem własnych drużyn.
Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “Steam z największą liczbą zalogowanych w historii; CS przebił milion”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ja jestem w ciężkim szoku, że STEAM jeszcze nie ruszył z żadną promocją. Jasne, ktoś może się oburzyć – mieliby zarobić na epidemii? Ale jakby to sprawnie rozwiązać marketingowo – „spotykajcie się ze znajomkami w co-opie. Darmowy tydzień w tytule X czy Y.”, „Widzimy się w multi.”, etc. można by to elegancko podpiąć pod akcję stayathome.
@truvneeck Valve mogłoby jedynie przecenić swoje gry albo dorzucić bony na kilka dolarów, ale bez promocji i tak nie warto kupować. Promocje na gry ustala wydawca danej gry, a nie Valve.
A tymczasem na Epic Games Store siostrzeniec Sweeney’a nadal rozkminia jak zrobic koszyk.
@ lastmanstanding rekordowa liczba zalogowanych nie równa się sprzedaży czegokolwiek. W którym miejscu ja się burzę.? Czytasz ze zrozumieniem?
@lee32147 no i tak się składa, że regularnie duzi wydawcy przeceniają większość tytułów w ofercie jednocześnie;p STEAM jako sklep koordynuje takie akcje kilka razy do roku, nie widzę przeszkód, żeby nie odpalić kolejnej. BA! Część zysków mogło by iść na akcję charytatywną, wsparcie sprzętowe szpitali etc. (No nic tylko działać Gabe;) )
@truvneeck ach, jak łatwo się dysponuje cudzymi pieniędzmi, prawda? 🙂