Roblox stracił w 2022 niemal miliard dolarów

Roblox skupił na sobie uwagę polskiej publiczności podczas trwającego w styczniu szału na odprawianie cyfrowych mszy. Na co dzień jednak pozostaje dla milionów graczy, głównie nieletnich, źródłem codziennej rozrywki rozproszonej po dziesiątkach tysięcy serwerów-światów. Spółka opublikowała właśnie sprawozdanie finansowe za 2022.
Roblox i miliard dolarów straty
Zaskakująco prezentuje się bilans zysków i strat. Roblox miał w 2022 przychód na poziomie aż 2,2 miliarda dolarów w zaokrągleniu, za to wydatki na poziomie 2,9 miliarda dolarów. Daje to 934 milionów dolarów strat. Co ciekawe, w zeszłym roku były to „jedynie” 504 miliony.
Odwrotną tendencję wykazuje liczba graczy, która stale rośnie. Udało się osiągnąć aż 56 milionów aktywnych użytkowników dziennie!
Jak to możliwe? Wynika to z powszechnej strategii polegającej na agresywnym inwestowaniu w rozwój celem zwiększenia przyszłych zysków. Jak twierdzi firma, przedstawiony wynik powinien się znacznie poprawić w przyszłości.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Roblox stracił w 2022 niemal miliard dolarów”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kurde, msze nie pomogły? ;D
Nie ten okres rozliczeniowy 😀 (a kto to przyszedł, niszczyciel zabawy…)
oof