Zwolnienia w CD Projekcie. Z Redami pożegna się ok. 100 pracowników

Dożyliśmy czasów, w których kolejne informacje o zwolnieniach nie robią już chyba na nikim większego wrażenia. Na przestrzeni ostatnich miesięcy doświadczyli ich najwięksi branżowi giganci: od Google’a, przez Metę, aż po Apple. Nie uchronił się przed nimi także nasz rodzimy CD Projekt Red: wpierw ogłosił zwolnienia po restrukturyzacji projektu Wiedźmin: Syriusz, a następnie pożegnano się z częścią zespołu odpowiedzialnego za Gwinta. Dziś przyszła kolej na trzeci w tym roku komunikat tego typu.
Zmiany organizacyjne w CD Projekcie Red mają być związane z chęcią sprostania wymaganiom i ambicjom studia co do tworzenia jak najlepszych gier. W tym celu, jak przyznaje sam Adam Kiciński, potrzebni są nie tylko najlepsi ludzie w branży, lecz także właściwie uformowane zespoły, które będą odpowiadać potrzebom danego projektu i cechować się zwinnością oraz efektywnością.
Prezes studia napisał w komunikacie, że choć nie jest to łatwa do przekazania informacja, obecnie w CD Projekcie zatrudnionych jest zbyt wielu pracowników.
Pracują z nami utalentowane osoby, dla których — w oparciu o aktualne i spodziewane potrzeby związane z projektami — nie będziemy mieli w przyszłym roku nowych zadań. W efekcie rozstaniemy się z około 100 osobami, co stanowi niecałe 9% wszystkich zatrudnionych w studiu. Skutki tej decyzji będą rozłożone w czasie aż do pierwszego kwartału 2024 roku. Tym niemniej, kierując się zasadą jawności, zdecydowaliśmy się podzielić tą informacją już teraz. Chcemy, by osoby, z którymi przyjdzie nam się rozstać, miały czas na przygotowanie się do czekającej je zmiany. Dołożyliśmy również wszelkich starań, by zapewnić każdej z nich należną odprawę.
Decyzja ta podyktowana była trwającą właśnie transformacją CD Projektu, która ma zapewnić tworzenie jak najlepszych erpegów bez opóźnień i crunchu. Po pamiętnej premierze Cyberpunka 2077 zarząd spółki zdecydował się na zmianę w filozofii prowadzenia projektów oraz wdrożenie metodologii agile. Wszystko po to, by kolejne produkcje Redów – w tym Wiedźmin: Polaris i sequel Cyberpunka 2077 – mogły trafić na rynek już bez takich problemów.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Zwolnienia w CD Projekcie. Z Redami pożegna się ok. 100 pracowników”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Redzi chcą tworzyć „najlepsze erpegi bez opóźnień i crunchu” dlatego wywalono 9% kadry pracowniczej, przy tworzeniu 4 projektów na raz?
Primo, jak rozumiem zwolnienia dotyczą etatowych pracowników?
Secundo, tego rodzaju deklaracje mają zdopingować pozostałe 91% załogi do czegoś, czyli być może to jednak nie mobbing?
Tertio, metodyki zwinne (agile) są ok, ale jak można prawidłowo je wdrożyć bez interesariusza reprezentującego graczy?
Czy oni nie potrafią zrobić niczego raz a porządnie? Ze wszystkim muszą się tak okrutnie pier*olić kawałek po kawałku?
2024? Czyli można bez odwalania januszeksu – „miesiąc wypowiedzenia i cię pan nie ma”.