Fallout: London – Jak wyglądała współpraca twórców moda z GOG.com?

Fallout: London to zdecydowanie jeden z najciekawszych fanowskich projektów ostatnich lat, niestety zarazem jeden z najbardziej pechowych. Ogromna modyfikacja przenosząca nas do Londynu po nuklearnej wojnie pierwotnie miała się ukazać 23 kwietnia, jednak Bethesda zapowiedziała wówczas dużą aktualizację do Fallouta 4, która sprawiła, że mod wymagał gruntownych zmian.
Wcześniej pojawił się również inny problem, jakim była wielkość modyfikacji, szacowana na 30-40 GB, co uniemożliwiało jej umieszczenie na Nexus Mods. Na szczęście z pomocą przyszedł rodzimy GOG.com, który Fallout: London udostępni w swoim internetowym sklepie. Kulisy tej dość nieoczekiwanej współpracy omówione zostały na łamach TheGamer.com
Rzecznik GOG-a stwierdził, że Fallout: London to projekt wyjątkowy, który wymagał sporo niekonwencjonalnego planowania.
To niezwykle interesujący projekt. Dla nas jest to premiera jak żadna inna. Jak zareklamować coś takiego w swoim sklepie? To trochę jak DLC, ale w zasadzie nim nie jest. Zatem jak podejść do tego od strony cyfrowego dystrybutora gier?
Ekipa GOG-a nie szczędziła również pochwał względem samego projektu i ekipy nad nim pracującej.
Ekipa Teamu FOLON jest naprawdę świetna, są bardzo podekscytowani naszym wsparciem, zaoferowali nam mnóstwo rzeczy i we wszystkim, co robią, można dostrzec mnóstwo pasji i zaangażowania. […] Zdarzało się, że musieliśmy trochę ich przystopować i powiedzieć: „Ludzie, nie nakładajcie na siebie takiej presji”.
Warto pamiętać też o tym, że GOG dołączył do projektu zaledwie kilka tygodni przed planowaną premierą, przez co cały proces był dość chaotyczny.
To wszystko było bardzo niepewne aż do ostatniej chwili. Doradziliśmy im, że dobrze byłoby mieć trochę więcej czasu na dopracowanie wszystkiego na 100%. Jesteśmy gotowi na każdy scenariusz.
Nie znamy jeszcze oficjalnej daty ukazania się Fallout: London, jednak można zakładać, że modyfikacja ukaże się w tym roku, w końcu była już praktycznie na ukończeniu przed planowaną kwietniową premierą. Z drugiej strony nie wiemy, jak bardzo aktualizacja Bethesdy wpłynęła na proces tworzenia moda, także na razie pozostaje nam jedynie czekać.