Rynek gier na PC urósł w zeszłym roku bardziej od konsolowego

Newzoo opublikowało raport dotyczący branży growej w 2023 roku. Wynika z niego, że rynek pecetowy wzrósł aż o 8%, za to konsolowy – o 0,3%. Mobilne produkcje zaliczyły spadek o 2,1%. Pod uwagę oprócz standardowej sprzedaży gier brane były również mikrotransakcje oraz subskrypcje.

Jeżeli chodzi o rynkowe wartości, pierwsze miejsce na podium dalej zajmują mobilki, odpowiadając za niemal połowę przychodów całego segmentu gamingowego. Poprzedni rok uznawany jest przez Newzoo jako czas regeneracji, a tendencja do coraz częstszej międzyplatformowości ma być korzystnym czynnikiem wpływającym na wzrost całej branży.
Z niecierpliwością czekamy na raport za rok 2024 w kontekście zmian, jakie mogą przynieść ze sobą masowe zwolnienia i pozamykane studia. Polecamy również zerknąć do poprzedniej analizy Newzoo, w którym wyszło na to, że gracze najchętniej sięgają po po tytuły sprzed kilku lat.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Rynek gier na PC urósł w zeszłym roku bardziej od konsolowego”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jakoś mnie to nie dziwi. Znów dostępne są karty graficzne, ceny są – imo – bardzo atrakcyjne. Za 5k jesteśmy w stanie złożyć maszynę do grania, edycji filmów, obróbki graficznej. Kupując grafikę za 2k możemy liczyć że 90% tytułów pójdzie nam w FHD.
Chciałbym zobaczyć jaki wyniki by były, gdyby wszystkie tytułu na premierę były dostępne również na PC, a nie tylko na konsole 😉
Nie będę wchodził w wojenki platformowe, jednak dla mnie – g*acza od niemal 25 lat – PC zawsze stanowiło idealną platformę do grania ze względu na uniwersalność właśnie oraz łatwość modowania gier. Serio, gdyby nie ekskluziwy rynek przedstawiałby się totalnie inaczej.
Redaktorzy Cd-a powinni się zdecydować. To mamy w końcu kryzys w branży czy wzrost?
PC MASTER RACE