Concord finansową katastrofą. Analitycy mówią o zaledwie 25 tys. sprzedanych kopii gry

Concord finansową katastrofą. Analitycy mówią o zaledwie 25 tys. sprzedanych kopii gry
Adam "Adamus" Kołodziejczyk
Można było się spodziewać, że Concord nie przyciągnie do siebie zbyt wielu graczy, ale nawet niektórzy sceptycy nie spodziewali się tak wielkiej katastrofy.

Już podczas majowego State of Play, na którym ujawniono nam, czym dokładnie jest Concord, można było przewidywać, że produkcja okaże się wielkim niewypałem. I nie chodziło wcale o to, że sama gra wyglądała na kiepską, lecz o moment, w jakim miała się ukazać. Wielu graczy spodziewało się, że kolejny tego typu tytuł po prostu nie jest nikomu potrzebny, a już zwłaszcza jeśli nie debiutuje w modelu free to play.

https://www.youtube.com/watch?v=mBnStS9d2xg

Mimo to niewielu sądziło, że Concord okaże się aż tak wielką katastrofą. W dniu premiery gra nie przyciągnęła w szczytowym momencie nawet 700 graczy, a w chwili pisania tego newsa w produkcji bawi się ledwie 60 osób. Jak można się więc domyślić, sprzedaż tytułu musi prezentować się równie fatalnie. I choć w tej kwestii nie znamy żadnych oficjalnych danych, to analitycy sądzą, że Concord mógł się sprzedać w zaledwie 25 tys. kopii. Tak twierdzi chociażby Simon Carless, prowadzący GameDiscoverCo. W rozmowie z IGN przekazał on, że sprzedano prawdopodobnie 10 tys. kopii gry na Steamie i około 15 tys. na sklepie PlayStation. W podobnym tonie wypowiedział się także Rhys Elliot z Midia Research.

Niewielka grupa graczy może być skłonna dać darmowej grze szansę, ale płacenie 40 dolarów, to duża prośba w dzisiejszym klimacie makroekonomicznym.

Ogółem analitycy uważają, że na fatalny wynik sprzedażowy Concorda wpłynęło wiele różnych czynników. Przede wszystkim chodzi o zbyt wysoką cenę gry, niewystarczający marketing, brak wyróżniających produkcję elementów i niewłaściwy moment na jej wydanie. Jeśli dodamy do tego, ile czasu i pieniędzy było potrzebnych do stworzenia Concorda, to rysuje nam się obraz tytułu, który może być największą sprzedażową porażką w historii Sony.

6 odpowiedzi do “Concord finansową katastrofą. Analitycy mówią o zaledwie 25 tys. sprzedanych kopii gry”

  1. Hlip

  2. Nic dziwnego, nikt tej gry nie chciał. Sony trochę przestrzeliło w ocenie swojego targetu xd.

  3. Chyba nie było większej kompromitacji w branży. Na każdego obecnie grającego przypada po kilka milionów wydanych $.

  4. Ja nawet nie wiedziałem, że ta gra istnieje aż do kilku dni przed premierą.

    • Ja tak mniej więcej od bety i pytanie „hero shooter? serio?” nie opuscilo mojej glowy. widac nie tylko mojej.

  5. Concord to chyba ten rzadszy przypadek, gdy w studiu masz niezłą ekipa „programistyczną”, ale brakuje ci choć jednego dobrego projektanta.

    Z dwojga złego, lepiej wydać techniczny bubel z toną zawartości i „klimatu”, niżli gładko działającą nijakość.

    @edit
    Ewentualnie, na trzy lata przed premierą (nie przyjmuję do wiadomości, że robili to 8 lat), stwierdzili że się nie wyrobią i przez to muszą podjąć decyzje: „Albo skupiamy się na technikaliach albo idziemy w content”. No i wiadomo co wybrali.

Dodaj komentarz