Ibru: Twórcy gry na podstawie powieści Olgi Tokarczuk otrzymają prawie 17 mln zł dofinansowania

Ponad dwa lata minęły już od pierwszej zapowiedzi Ibru, czyli gry tworzonej na podstawie powieści „Anna In w grobowcach świata”, której autorką jest Olga Tokarczuk. Za produkcję zaś odpowiada studio Sundog, dla którego będzie to growy debiut. Na razie nie wiemy jednak zbyt wiele o tym tytule. Z istotniejszych informacji twórcy do tej pory przekazali nam właściwie tylko tyle, że gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a sama rozgrywka potrwa około 16 godzin.
Co ciekawe, spółka Sundog otrzyma teraz od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości dofinansowanie w ramach Ścieżki SMART. Celem tego programu jest wspieranie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Mowa o kwocie wynoszącej 16,9 milionów złotych, co jest zresztą najwyższą dotacją na liście, jaką dostała firma funkcjonująca w branży gier. Dokument ten znajdziecie TUTAJ, natomiast poniżej możecie zapoznać się z celami, na jakie zostaną przeznaczone wspomniane pieniądze.
Opracowanie systemu do tworzenia nieliniowych gier RPG w silniku Unreal Engine 5, umożliwiających tworzenie spójnych psychologicznie postaci, których decyzje będą odzwierciedlały ich implikowaną psychikę, w oparciu o badania z zakresu groznawstwa, psychologii oraz technologii AI (LLM).
Jeśli chcielibyście dowiedzieć się o grze nieco więcej, to odsyłam was do tekstu Mateusza, który podsumował to, co obecnie wiemy o projekcie. Warto jeszcze podkreślić, że laureatka literackiej Nagrody Nobla również bierze udział w tworzeniu produkcji.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Ibru: Twórcy gry na podstawie powieści Olgi Tokarczuk otrzymają prawie 17 mln zł dofinansowania”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Fajnie, że zostaliśmy udziałowcami tej produkcji, bez udziału w zyskach 😛
To będzie gra segmentu AAAA. 😉
Przypominają się dawne czasy: w 2016 roku CD Projekt RED otrzymał dofinansowanie na 28 milionów złotych w ramach Programu Inteligentny Rozwój 2014-2020. Firma zgłosiła wówczas 4 projekty:
1. City Creation – „innowacyjne procesy i narzędzia wspierające tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem”. Na ten cel CD Projekt RED otrzymał prawie 10 milionów złotych;
2. Seamless Multiplayer – 6,5 miliona złotych;
3. Cinematic Feel – gracze mieli doświadczyć „filmowej jakości w grach RPG” (…) 5 milionów złotych;
4. Animation Excellence – technologia ta miała poprawić jakość animacji ciała i twarzy w grach. Na ten cel przyznano prawie 6,5 miliona złotych.
Tak, wiem – „załóż studio czy fundacje i też wyciągaj dotacje”. 😉