rek
rek

Prey 2, którego nie dostaliśmy. Do sieci trafiły nowe urywki rozgrywki niedoszłej kontynuacji Human Head Studios

Prey 2, którego nie dostaliśmy. Do sieci trafiły nowe urywki rozgrywki niedoszłej kontynuacji Human Head Studios
"CD-Action"
Jedno z największych branżowych „co jeśli…” kilkanaście lat temu.

Większość graczy na hasło „Prey” będzie miało przed oczami fantastyczne dzieło Arkane z 2017 roku, jednak 11 lat przed powrotem pod szyldem Bethesdy marka ta uchodziła z jedno z największych piekieł produkcyjnych, które cudem udało się wypchnąć na rynek Human Head Studios. I choć wydźwięk do tej pory jest mocno pejoratywny, to w rzeczywistości Prey z 2006 roku był jednym z najoryginalniejszych pierwszoosobowych shooterów na rynku, a technologia portali, choć mocno okrojona względem pierwotnych założeń z połowy lat 90., nadal sprawiała piorunujące wrażenie. Warto przypomnieć, że rewolucyjny Portal zadebiutował dopiero rok później.

Sukces komercyjny pierwszego Preya zachęcił Human Head Studios do stworzenia kontynuacji – ta swoim ambitnym podejściem do zrewolucjonizowania trzonu rozgrywki przewyższała dowolny sequel w swoim czasie. Niestety zapowiadana na 2012 rok premiera nie doszła do skutku, Bethesda, która w międzyczasie nabyła prawa do marki, odebrała projekt Human Head, następnie przekazała Arkane, by dwa lata później oficjalnie go skasować.

Oryginalni twórcy dość szybko ogłosili, że gra była praktycznie ukończona, a wiele lat później do sieci zaczęły trafiać nagrania rozgrywki niedoszłej „dwójki”. W 2025 wątek Preya 2 powraca za sprawą nowej garści materiałów. Tych jest całkiem sporo i prezentują kilka segmentów gry, włącznie z otwierającą sceną, walką i odrobiną eksploracji. Nowe nagrania pochodzą z wersji prototypowych gry, więc z wersji zdecydowanie wcześniejszych niż film z 2018 roku.

Szkoda tylko, że mimo świetnej „jedynki” i jeszcze lepszego rebootu (który swoją drogą nie tak miał się nazywać) nigdy nie było nam dane poznać prawdziwego Preya 2, a Arkane również nie pokusiło się o kontynuację swojej wizji. Być może zastopowała twórców sama Bethesda ze względu na mizerną sprzedaż?

rek

Dodaj komentarz