Dirt 4: Zapowiedziano kolejną odsłonę serii! [WIDEO] [GALERIA]
Najwyraźniej Codemasters powraca do korzeni i na dobre zrywa z lekkim i luzackim wizerunkiem serii: Dirt 4 łączy najlepsze cechy Dirt Rally z rallycrossowym zacięciem poprzednich części.
Twórcy, niepewni sukcesu Dirt Rally, wypuścili grę kilka miesięcy przed premierą w formie wczesnego dostępu na platformie Steam. Entuzjazm recenzentów i graczy (średnia ocen na metacriticu to 86/100) najwyraźniej uświadomił im, że warto pójść za ciosem i kolejna produkcja z Dirt w tytule znowu traktuje z pietyzmem temat wyścigów rajdowych – zupełnie jak za czasów, gdy gra nosiła jeszcze w nazwie człon "Colin McRae".
W nowej rajdówce Codemasters do dyspozycji dostaniemy ponad 50 samochodów, w tym Forda Fiestę R5, Mitsubishi Lancera Evolution VI, Subaru WRX STI NR4 czy takie rajdowe monstra jak Audi Sport Quattro S1 E2. Odwiedzimy Australię, Hiszpanię, Michigan, Szwecję i Walię. Nie zabraknie zaawansowanego tuningu oraz ulepszonego modelu zniszczeń. Naturalnie wszelkiego rodzaju problemy z wozem naprawimy w pit stopach, pomiędzy rajdami.
Ponadto autorzy kontynuują swoje partnerstwo z FIA World Rallycross Championship, co pozwoli nam na wzięcie udziału w zawodach na trasach o zamkniętym torze. W specjalnie przygotowanych trybach zasiądziemy za sterami różnych off-roadowych wozów, takich jak crosskarty czy ciężarówki, a odwiedzimy choćby portugalskie Montalegre, norweskie Hell, czy francuskie Lohéac Bretagne.
Codies udostępnią nam kilka trybów gry, takich jak kariera (kompletujemy zespół i pniemy się po szczeblach popularności), oficjalny tryb FIA WRC, Landrush (pościgamy się wspomnianymi wyżej ciężarówkami i buggy na krótkich odicinkach), a także Dirt Academy, w którym podszlifujemy nasze umiejętności. Ponadto twórcy serwują nam tryb Your Stage, gdzie stworzymy swoje własne odcinki. Tak przygotowanymi trasami będzie można dzielić się ze znajomymi.
Premiera już w te wakacje, 6 czerwca na PC, PS4 i XBO. Screeny zaś znajdziecie na kolejnej stronie.
Czytaj dalej
Z redakcją związany jestem jakoś od 2013 roku. Poza pisaniną to jestem sobie dyrektorem artystycznym w CD-Action (nienawidzę nazwy tego stanowiska), gdzie wymyślam layouty, składam magazyny do kupy i projektuję okładki, a na naszym youtube'owym kanale pajacuję przed kamerą. Crash Bandicoot > gry z Mario.