14
14.04.2017, 13:47Lektura na 1 minutę

W USA Zelda na Switchu sprzedała się lepiej niż Switch

Wielkie N chwali się wielkimi liczbami i wielkimi paradoksami.

Amerykański oddział podał, iż w marcu, premierowym miesiącu Switcha, nowa konsola rozeszła się w Stanach w 906 tys. egzemplarzy. Ile w tym czasie zeszło kopii Breath of the Wild? Otóż... 925 tys. (do tego należy dołożyć 460 tys. egzemplarzy na Wii U). Wynik 1,3 mln czyni grę najszybciej sprzedającym się tytułem startowym Nintendo i najszybciej sprzedającą się odsłoną serii The Legend of Zelda.

A dlaczego właściwie gra na Switcha sprzedała się lepiej niż Switch? Firma tłumaczy to faktem, że być może część osób zakupiła zarówno kolekcjonerkę, której nie zamierza odpakowywać, jak i "gołą" wersję do gry.

O światowej sprzedaży Switcha dowiemy się już 27 kwietnia, kiedy to Nintendo opowie, jak nowy sprzęt radzi sobie na innych rynkach. Już teraz wiemy jednak, że wieści będą bardzo pozytywne. W pierwszych dniach hybrydowa konsola biła rekordy w Stanach, Japonii i Wielkiej Brytanii. Potem doszły prognozy (również optymistyczne) z innych europejskich krajów i Australii. W połowie marca analitycy SuperData donosili, iż na całym świecie rozeszło się 1,5 mln egzemplarzy, co śmielsi badacze zaczęli wręcz twierdzić, że sukces Switcha może przyćmić spektakularny zbyt Wii.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze