Warhammer 40,000: Dawn of War III – Porównanie wyglądu i wyniki testów wydajności [WIDEO]
Oficjalna premiera dopiero za dwa dni, ale wersja finalna doczekała się już zarówno recenzji, jak i porównania wyglądu oraz testów wydajności.
O pierwszych ocenach Dawn of War III pisaliśmy w tym newsie, teraz pora na wyniki testów wydajności, a wcześniej – na porównanie wyglądu, które przygotował serwis Candyland:
Jak widać, gra na minimalnych detalach traci sporo ze swojego klimatu, ale za to zyskuje fps-y – bo w Full HD w pierwszej scenie testowej zamiast 80 robi się ich 188, a w drugiej liczba klatek wzrosła z 69 do 161. Taki wzrost (nieco ponad dwukrotny) utrzymuje się także w pozostałych fragmentach wykorzystanych w testach przez Candyland.
Dzięki temu w prosty sposób można sobie przeliczyć wyniki uzyskane przez GameGPU przy bardzo wysokim poziomie detali. Na początek wykres dla Full HD:
A następnie dla QHD:
Gra ma całkiem znośne wymagania co do GPU, bo do 60 fps-ów w Full HD wystarczy GeForce GTX 970 lub GTX 1060 albo Radeon RX 470. Z kolei do QHD potrzebny jest GTX 980 Ti, GTX 1070 lub – o ile ktoś takowego posiada – Fury od AMD. Oczywiście mowa o maksymalnym poziomie detali, bo przy minimalnym w Full HD 60 klatek zapewni nawet Radeon RX 460 lub dowolny GeForce serii 900 lub nowszej.
Na koniec jeszcze kwestia wpływu procesora na liczbę fps-ów:
Do Dawn of War III wypadałoby mieć procesor Intela o przynajmniej czterech rdzeniach – lub Ryzena od AMD, który nie dość, że został wreszcie przez GameGPU zauważony, to jeszcze zajmuje w tej grze pierwsze miejsce, jeśli chodzi o minimalną liczbę klatek. Przy średniej liczbie fps-ów już tak super nie jest, ale nie da się ukryć, że to jeden z tych tutułów, w których nowe CPU AMD sprawują się bardzo dobrze.