GTA V, Mafia III, Civilization VI – Znamy wyniki sprzedaży
W raptem trzy miesiące sprzedano 5 milionów egzemplarzy GTA V, co daje łącznie...
...80 milionów kopii! Co zresztą dziwić nie powinno, bo tytuł Rockstara nie chce ustąpić ani ze steamowego top 10, ani z list w Wielkiej Brytanii. W dodatku tytuł wciąż jest rozwijany przez ambitnych modderów.
Strauss Zelnick z Take-Two oświadczył, że ponad trzy lata po premierze gra Rockstara wciąż "przekracza oczekiwania" (jak twierdzi, spory wpływ na sukcesywnie śrubowany wynik ma rosnąca liczba użytkowników konsol nowej generacji). Jak dodał, to wcale nie koniec aktualizacji do GTA Online, w którym gracze rokrocznie pozostawiają coraz większe sumy.
Zelnick twierdzi ponadto, iż w kolejnym roku podatkowym (tj. od kwietnia 2018 do marca 2019) zagramy w "bardzo ceniony tytuł wchodzący w skład jednej z największych marek 2K". Co miał na myśli, trudno wyrokować, ale istnienie Borderlands 3 jest tajemnicą poliszynela.
Z pozostałych wieści:
W efekcie wpływy Take-Two wyniosły 1,78 mld dolarów (rok wcześniej: 1,41 mld). Największe wzrosty odnotowała sprzedaż cyfrowa, która (uwzględniając zbyt DLC i mikrotransakcje) odpowiada za 26% dochodów firmy. (W przypadku GTA V Zelnick twierdzi, iż 75% sprzedanych egzemplarzy to wersje fizyczne, a 25% – cyfrowe).
Nie dziwi zatem, że mimo opóźnienia RDR-a 2 kurs akcji Take-Two Interactive znacząco wzrósł.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.