Beyond Good & Evil 2: Szczegóły, platformy, kilka ujęć z rozgrywki [WIDEO]
Niuch, niuch... też czujecie? BG&E2 zapachniało właśnie No Man's Sky i ostatnim Mass Effectem.
Podsumujmy, czego dowiedzieliśmy się w ostatnich dniach. Po odpaleniu bomby w postaci pierwszego zwiastuna (ten segment konferencji Ubisoftu jest dostępny chociażby pod tym adresem), na ubisoftowym blogu pojawiło się garść informacji na temat rozgrywki, a Ancel dopowiedział to i owo podczas rozmów za zamkniętymi drzwiami. Rzecz ma być prequelem pierwszej odsłony i toczyć się ok. 200 lat przed jej wydarzeniami. Niektóre postacie z pierwowzoru (lub ich przodkowie) jednak się w niej pojawią.
W poniższym nagraniu Ancel, wespół z Guillaume Brunierem, starszym producentem Beyond Good & Evil 2 dopowiadają, iż scenariusz zabierze nas do XXIV wieku, do czasów, w których ludzkość wyruszyła na podbój kosmosu. Dotychczas prym w kolonizacji wiodły Chiny i Indie, którym udało się opracować technologię tworzenia hybryd, krzyżówek ludzi i zwierząt, wykorzystywanych jako tania siła robocza.
W nagraniu czai się też kilka (ale raptem kilka) ujęć z właściwej rozgrywki. Ot, Knox (ten sympatyczny małpiszon ze zwiastuna) lata sobie na plecaku odrzutowym.
Z kolejnego wpisu dowiadujemy się, iż na początku rozgrywki stworzymy własnego bohatera, któremu podług własnego widzimisię nadamy płeć i wygląd. Zabawę rozpoczniemy w Systemie 3 stanowiącym ważny ośrodek handlowy i miejsce działania największych korporacji. Protagonista szybko wejdzie w skład grupy kosmicznych piratów, sprzeciwiających się kastowemu podziałowi społeczeństwa.
Względem poprzedniczki rzecz ma wyróżniać niesamowita skala (twórcy zamierzają uwzględnić nawet... ruch planet i innych ciał niebieskich!). Podobnie jak w No Man's Sky będziemy podróżować bez żadnych ekranów ładowania, startując z powierzchni, wylatując w przestrzeń kosmiczną i podążając na kolejną planetę. Ancel zarzeka się, że wiele wydarzeń nie będzie związanych skryptami (przykładowo miasta, które odwiedzimy, mogą się samoistnie tworzyć, upadać lub łączyć z innymi). Pewna część zawartości ma być generowana proceduralnie, aczkolwiek questy zostaną zaprojektowane ręcznie.
Ubisoft przypomina o Space Monkey Program. Ponoć twórcy chcą Was zaprosić do współtworzenia drugiej odsłony Beyond Good & Evil, co zapewne będzie przebiegać podobnie jak przy produkcji Might & Magic: Heroes VII (czyli subskrybenci będą zapraszani do dyskusji i ankiet, być może otrzymają wcześniej jakieś grywalne fragmenty).
Dołączywszy do inicjatywy (co dotychczas wielu graczy się nie udało), otrzymamy zapytanie odnośnie do preferowanej platformy. Jako że w oknie wyboru pojawiają się PC, PS4 i XBO, spokojnie można założyć, że to właśnie przewidziane platformy. Wygląda na to, że Laura Kate Dale wieszcząca "czasową ekskluzywność" Nintendo Switcha, ten jeden raz nie miała racji.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.