God of War: Garść nowych informacji i grafik [GALERIA]
Jak będą wyglądać questy? Do czego będą służyć runy? Jak w grze zaprezentowani będą nordyccy bogowie? To wielkie pytania.
Szczęśliwie Cory Barlog, reżyser tytułu, wcale nie wzbrania się przed odpowiedziami. Developer wziął udział w podcaście, w którym zdradził kilka nowych szczegółów na temat nadchodzącej produkcji.
W grze pojawi się fuþark starszy, najstarsza forma alfabetu runicznego (acz nie tylko on, w poszczególnych regionach mogą funkcjonować i inne języki). Przetłumaczenie niektórych run ma otworzyć nam dostęp do nowych lokacji lub ujawnić ukryte zadania, będzie też podstawą dla zagadek oraz istotną składową systemu magii. Przykładowo, by skorzystać z czarów ziemi, bohater będzie musiał wpierw dotknąć gruntu.
Ponadto dowiedzieliśmy się, że nordyccy bogowie mają w uniwersum God of War inne usposobienie niż ich greccy koledzy. Są bardziej przyziemni, mniej zaś skupieni na polityce i manipulacjach. W grze pojawią się Azowie (bóstwa żyjące chwilą, skore do bitki i pijaństwa), Wanowie (skupieni na harmonii z naturą, szczególnie biegli w magii) i olbrzymy (rzemieślnicy, którzy znaleźli się w zawieszeniu pomiędzy skonfliktowanymi Azami i Wanami).
Otrzymaliśmy też kolejne artworki (chwilę wcześniej zaprezentowano znacznie mroźniejsze przestrzenie).
Gra zadebiutuje (wyłącznie na PS4) w pierwszych miesiącach przyszłego roku.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.