14
27.10.2017, 04:15Lektura na 2 minuty

Destiny 2: Bungie banuje pecetowców. Niesłusznie!

Developerzy długo upierali się przy swoim... w końcu jednak posypali głowy popiołem.


Mateusz Witczak

Od wtorku Destiny 2 ogrywają także pecetowcy. Część z nich nie może się jednak cieszyć tytułem przez wzgląd na bany związane (rzekomo) z używaniem Frapsa, Discorda, Afterburnera czy GeForce Experience. Na krótko po premierze na oficjalnym forum gry oraz na Reddicie zaroiło się od tematów w rodzaju "zbanowany za nic".

Bungie wystosowało oświadczenie, w którym czytamy, iż developerzy nie życzą sobie korzystania z programów firm trzecich. Wierzą bowiem, że "to niezbędny środek ostrożności, pozwalający zapewnić świetne doświadczenie grającym w Destiny 2 na pecetach". Podkreślają zarazem, że nikt nie będzie za używanie Frapsa banowany, gra po prostu wyłączy działającą w tle aplikację.

Tę politykę potwierdził na oficjalnym forum community manager Chris "Cozmo" Shannon. Szef pecetowej wersji Destiny 2 określił zaś oskarżenia fanów dosadniej, bo mianem "byczego łajna" (ang. bullshit). [Żeby nie było wątpliwości: Papkin wie, że bullshit to po prostu bzdury, ale jest poetą. Tak wyszło – dop. CormaC]

We do block programs from pushing their code into our game. Most overlays work like that. We don't ban for that tho. That's internet BS.

— Shawctober (@ShockAndShaw) October 25, 2017

Chwilę po wybuchu afery Bungie przyznało w oficjalnej odezwie, że faktycznie z grą pożegnało się ok. 400 użytkowników pecetów. Wciąż jednak upierano się przy stanowisku, zgodnie z którym...


Zbanowaliśmy graczy, którzy używali narzędzi stwarzających zagrożenie dla ekosystemu gry. Nie zbanowaliśmy (i nie zbanujemy) nikogo za stosowanie narzędzi typu Discord, Xsplit, OBS, RTSS itp.


Ostatecznie jednak... wpis zaktualizowano. Okazało się bowiem, że przynajmniej część blokad nałożono niesłusznie.


Zidentyfikowaliśmy grupę graczy, którzy zostali zbanowani w wyniku błędu. Odblokowaliśmy im dostęp do gry. Te bany nie były związane z aplikacjami firm trzecich, o których pisaliśmy powyżej. 


Miejmy nadzieję, że to faktycznie choroba wieku dziecięcego.

Przypomnijmy, że całkiem niedawno informowaliśmy Was o planach na rozwój tytułu. Jego zwiastun premierowy w 4K możecie zobaczyć pod tym adresem.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze