67
14.11.2017, 08:30Lektura na 2 minuty

Star Wars Battlefront II: EA znacznie obniży ceny bohaterów

Będzie ich można odblokować dużo szybciej.


Paweł „Cursian” Raban

Ekipa stojąca za Battlefrontem II nie ma łatwego życia. Zaczęło się, gdy gracze gremialnie skrytykowali betę za praktyki niebezpiecznie graniczące z pay-to-win. EA zapewniło wówczas, że pracuje nad poprawkami, które zresztą niewiele później faktycznie zostały wprowadzone. Rzecz w tym, że w praktyce nie zdało się to na wiele. Jak wyliczył jeden z użytkowników Reddita, by bez wydawania prawdziwych pieniędzy odblokować choć jednego bohatera, trzeba spędzić przy grze 40 godzin. Marketingowcy wypluli więc głupawą formułkę, według której ich celem było to, by gracze odczuwali dumę ze swych osiągnięć, a tak w ogóle to gigantowi nawet przez myśl nie przeszło, by nakręcać w ten sposób rynek mikrotransakcji. Rzecz jasna, nikt nie kupił tych banialuk, a wspomniana wypowiedź zdobyła status najgorzej ocenianego wpisu w historii Reddita.

Ktoś na górze postanowił wreszcie pójść po rozum do głowy i poważnie podejść do całej sytuacji. John Wasilczyk z DICE opublikował na oficjalnej stronie gry wpis, w którym następująco odnosi się do całej sytuacji:


Odkąd rozpoczęliśmy projekt, słuchanie głosów fanów było ważnym elementem starań, by Star Wars Battlefront II był możliwie najlepszym doświadczeniem dla was wszystkich. Robiliśmy tak podczas zamkniętej alfy, w trakcie bety z zeszłego miesiąca i wersji próbnej udostępnionej w ramach Play First. Nadal wprowadzamy poprawki oparte na waszym odzewie, podczas gdy w tym tygodniu gra debiutuje na rynkach całego świata. Robienie świetnych gier wymaga stałych modyfikacji. Przykładowo dziś wprowadzamy istotną zmianę w związku z tym, co widzieliśmy w trakcie Play First. Toczyło się wiele dyskusji wokół tematu liczy wewnątrzgrowych kredytów i czasu, jakie trzeba poświęcić, by odblokować niektórych bohaterów, zwłaszcza Luke’a Skywalkera i Dartha Vadera. Odblokowanie bohatera to wielkie osiągnięcie w grze, coś, co sprawia graczom przyjemność. Użyliśmy zgromadzonych danych w trakcie bety, by poprawnie ustalić poziomy, ale to oczywiste, że potrzebne są dodatkowe poprawki.


Efekt? EA zdecydowało się obniżyć ceny bohaterów, a tym samym przyspieszyć proces ich pozyskiwania. Luke Skywalker i Darth Vader zostaną przecenieni z 60 do 15 tysięcy kredytów, Palpatine, Chewbacca, Leia Organa z 40 do 10 tysięcy, a Iden Verso z 20 na 5 tysięcy. Pytanie, czy nie jest to musztarda po obiedzie, bo szambo zdążyło przecież efektownie wybić i mało prawdopodobne, by smrodek rozwiał się do zaplanowanej na 17 listopada premiery. Z drugiej strony pytanie, czy wspominany bałagan przełoży się na realną sprzedaż, pozostaje otwarte. W końcu to Gwiezdne Wojny.


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze