Planescape: Torment – Beamdog zaprzecza, jakoby pracował nad kontynuacją, ALE...
"To wspaniałe uniwersum, nad którym świetnie nam się pracowało. Bardzo chcielibyśmy ponownie odwiedzić je w przyszłości".
We wtorek informowaliśmy Was, że pojawiły się przesłanki, jakoby twórcy edycji rozszerzonych (Enhanced Editions) Baldurów i Planescape'a chcieli wrócić do Wieloświata. A to ktoś znalazł grafikę koncepcyjną, a to ktoś nazwał w ciekawy sposób folder... Oliwy do ognia dolał Chris Avellone, scenarzysta oryginalnego Tormenta, który zretweetował powyższe plotki.
Trent Oster (szef studia) odniósł się do krążących po sieci rewelacji w bardzo jednoznaczy sposób.
Zespoły kreatywne i artystyczne Beamdoga często analizują pomysły, szkice i projekty związane z różnymi settingami Dungeons & Dragons i nie tylko. Tak właśnie było z grafikami koncepcyjnymi do Planescape: Unravelled pokazanymi w dokumencie Next Level. (...) Niestety nie pracujemy nad nowym Planescape'em. Zespół zajmuje się w tym momencie innymi projektami.
Jak jednak zaraz zaznacza:
Planescape to wspaniałe uniwersum, nad którym świetnie nam się pracowało przy Planescape: Torment – Enhanced Edition i bardzo chcielibyśmy ponownie odwiedzić je w przyszłości. Tylko Pani Bólu wie, czy to się wydarzy, ale nie chce się z nami podzielić tą informacją.
Przypomnijmy, że choć odświeżony Planescape: Torment uzyskało u nas (w CDA 06/2017) dziewiątkę z plusem, autor recenzji (vel wyżej podpisany) docenił raczej klasę oryginału, a nie symboliczny zakres zmian edycji rozszerzonej.
Bodaj największą wartością ponownego wydania Planescape’a jest zremasterowana ścieżka dźwiękowa Marka Morgana, industrialna, oparta na bogatym instrumentarium, z wyrazistym motywem przewodnim. Sprzedawany także osobno soundtrack to mocny bodziec, by nabyć grę w tej wersji, ale – tak po prawdzie – bodaj jedyny mocny bodziec (…) Ale, niech mnie sfery, jeśli nie macie na dysku oryginału, wysupłajcie z kieszeni nieco brzdęku i czym prędzej dołączcie do innych obieżysferów! Odświeżenie Beamdoga nie uzasadnia kupna (właśnie dlatego nie wystawiam grze dziesiątki), ale Planescape: Torment pozostaje dla mnie najwybitniejszym cRPG w historii.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.