17
28.11.2017, 09:11Lektura na 3 minuty

Destiny 2 otrzymuje wersję próbną, a kontrowersje wokół naliczania doświadczenia narastają [WIDEO]

Bungie rozwiązuje jeden problem, gracze zauważają kolejny.


Paweł „Cursian” Raban

Zacznijmy od tego, co zapewne zainteresuje większość z Was. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji przetestować drugiej części Destiny, to od dzisiaj (niezależnie od preferowanej platformy), będziecie mogli zrobić to za darmo dzięki wersji demonstracyjnej. Próbka pozwoli sprawdzić fragment kampanii, zaliczyć kilka misji pobocznych w Europejskiej Martwej Strefie i na Tytanie, a także zmierzyć się z innymi Strażnikami w trybach PvP. Wszystkie postępy zostaną zachowane i przeniesione do pełnej wersji, o ile zdecydujecie się ją zakupić.

Czas przejść do mniej rozkosznych wieści. Od kilku dni nie milkną kontrowersje wokół naliczania punktów doświadczenia i związanego z tym domniemanego "zachęcania" do mikrotransakcji. Zaczęło się od zamieszczonego na Reddicie wpisu, którego autor zauważył niepokojące symptomy w zakresie naliczania PD po osiągnięciu maksymalnego (20.) poziomu. Jego śledztwo wykazało, że o ile przy normalnej grze nie dzieje się nic nadzwyczajnego, to w trackie intensywnych sesji, np. przy próbach "farmienia" publicznych wydarzeń, gracze zdobywali nawet o 96% "expa" mniej, niż powinni. W tym miejscu wypada wyjaśnić, że po wbiciu 20. poziomu PD pozwalają odblokowywać jasne engramy, czyli skrzynki z losowymi przedmiotami. Szczególnie kontrowersyjny wydaje się fakt, że można je kupić także za prawdziwe pieniądze.

Bungie zareagowało bardzo szybko, przyznając, że system adaptowanego naliczania PD istnieje i ma za zadanie ograniczyć "power leveling", jednak nie działa poprawnie i zostanie wyłączony. Tak też się stało. Problem w tym, że inny gracz zauważył, iż jednocześnie podwojono liczbę doświadczenia, jakie należy zdobyć do odblokowania engramu, z 80 000 do 160 000. Informacja ta znalazła potwierdzenie w oficjalnym wpisie na Twitterze.


API Destiny 2 musi zostać dostosowane, by odzwierciedlało wprowadzone do gry zmiany w zdobywanych PD. Pracujemy nad aktualizacją API, która usunie rozbieżność. Prawidłowa wartość pozwalająca zdobyć dodatkowy poziom to 160 000 PD.


Oznacza to, że jedną ręką Bungie ułatwiło życie hardkorowcom, przyspieszając zdobywanie doświadczenia, drugą zaś odebrało prezent, zwiększając wymaganą wartość. Pozostaje mieć nadzieję, że zapowiedziana na grudzień obszerna łatka, która ma poprawić między innymi system ekonomii, zdoła wreszcie zaprowadzić do gry nieco ładu i stabilizacji.


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze