13
29.01.2018, 13:34Lektura na 2 minuty

Anthem: Garść informacji

BioWare odpowiedziało na niewielką część pytań, które zdają sobie gracze od pierwszej prezentacji na E3 2017.


Rafał „hraboll” Pieczka

Konkretnie uczynił to Brenon Holmes za pośrednictwem serwisu Reddit. Fani dopytywali choćby o kwestie związane z eksploracją. Interesującym tematem okazała się pionowość rozgrywki, która ma bezpośredni związek z cechami kombinezonu.


Naprawdę chcemy, byście dzięki naszej mechanice eksploracji poczuli wolność. Znajdzie się tu miejsce na rozwój i wykorzystanie podczas lotu umiejętności , które wpłyną na to, jak daleko będziesz mógł polecieć i co będziesz mógł zrobić w powietrzu.



Z udzielonych informacji wynika, że rdzeń rozgrywki jest całkowicie  zależny od kombinezonu, bez którego trudno o efektywną eksplorację. Postać bez wsparcia technologii nie jest tak mobilna i po upadku do głębokiego jaru może... czekać na wczytanie sejwa. Co z walką w sytuacji, gdy nie posiadamy sprzętu?


Mieliśmy wcześniej taki prototyp, ale napotkaliśmy wiele problemów. Świat gry jest dość niebezpieczny. Jedne z najmniejszych – teoretycznie przyjaznych – stworzeń są wielkości konia i, szczerze mówiąc, pewnie jedzą ludzi. W walce [bez kombinezonu – dop. red.] nie miałeś zatem zbyt wielu interakcji poza możliwością zostania zjedzonym.



Wróćmy do eksploracji: wcześniej Holmes potwierdził, że Anthem ma być większy od konkurencyjnego Destiny. Co ważne, przeskok z lokacji do lokacji wiąże się z ekranem ładowania.

Z innych ciekawych informacji warto wspomnieć o braku zastosowania patentów pokroju DDA (dynamic difficulty adjustment). Zakulisowe majstrowanie przy poziomie trudności wpływa na zaangażowanie gracza (wskaźniki już urosły o 9% dla gier Elektroników). To natomiast przekłada się bezpośrednio na stopień monetyzacji. Zachęcam też do zapoznania się z kwestią opracowywania specjalnego matchmakingu przez EA.

Przepytywany developer nie skomentował ostatnich plotek, według których Anthem postrzegany jest jako ostatnia deska ratunku dla BioWare’u.


Czytaj dalej

Redaktor
Rafał „hraboll” Pieczka

Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

Profil
Wpisów1397

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze