30
11.03.2018, 09:39Lektura na 3 minuty

Valve zapowiada stworzenie kilku gier, Newell jest zazdrosny o Nintendo...

Jeżeli chcecie kliknąć w newsa i uraczyć nas komentarzem „Half-Life 3 confirmed” – kim jestem, by was powstrzymywać?


Mateusz Witczak

Ujawnienie gameplayu z Artifact było pretekstem do podzielenia się z fanami i dziennikarzami przynajmniej kilkoma nośnymi deklaracjami. Człowiek bogatszy od Donalda Trumpa wytłumaczył między innymi dlaczego przez lata jego zuchy były skupione głównie na rozwoju Steama oraz produkcji sprzętu.


Zawsze byliśmy trochę zazdrośni o takie firmy jak Nintendo. Kiedy [Shigeru – dop. red.] Miyamoto siedzi i myśli o następnej odsłonie Zeldy albo Mario, zastanawia się, jak będzie wyglądał kontroler (...) Potrafi wprowadzać nowości, jak kontrolery ruchowe, bo myśli nad dwiema rzeczami naraz [grą i sprzętem – dop. red.]. (...) To coś, czego mu zazdrościmy. 



Padła również bardzo ważna deklaracja. Artifact nie będzie incydentem, Valve wraca do aktywnego developmentu!


Artifact to jedna z wielu gier, jakie zamierzamy wydać. To chyba dobra wiadomość. Hura! Valve znów zacznie wypuszczać gry. 



Od jakiegoś czasu wiadomo, że firma dłubie nad trzema VR-owymi projektami, acz podobno w produkcji znajdują się i bardziej klasyczne tytuły. Podczas redditowej sesji AMA Newell potwierdził, że przynajmniej jeden z nich to pełnoprawna gra singlowa. 

W tzw. międzyczasie przypomnijmy, że firma podzieliła się właśnie pierwszymi szczegółami na temat Artifact, karcianki osadzonej w uniwersum Doty 2 (swoją drogą – czy wiecie, że w steamowych bibliotekach ma ją 121 mln ludzi?!). W skrócie: gra, nad którą czuwa Richard Garfield (ojciec Magic: The Gathering) i która przedstawi silnik Source 2 platformom mobilnym, zadebiutuje jeszcze w tym roku. Rzecz pozwoli nam rozegrać symultanicznie trzy partie (na trzech różnych „liniach”), a zwycięży ten, kto lepiej poradzi sobie w przynajmniej dwóch. Geoff Keighley, producent i prowadzący The Game Awards, twierdzi, iż w aktualnym buildzie zaszytych jest 280 kart i 44 skądinąd znanych herosów.


Rzecz nie zaoferuje kampanii, nie wpisze się też w model F2P. Choć porównania do Hearthstone’a są nieuniknione, pierwsi gracze twierdzą, że produkcja Valve jest znacznie bardziej kompleksowa. Newell wykorzystał zresztą jej oficjalna prezentację, by skomplementować konkurencję.


Hearthstone to świetna gra. Można powiedzieć, że to wzorzec dla sieciowych karcianek. Blizzard robi wiele mądrych rzeczy i oczywiście od dawna jesteśmy fanami Blizzarda, jak i jego produktów.



Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze