Epic prezentuje potęgę ray tracingu w imponującym starwarsowym demie [WIDEO]
Krok bliżej do fotorealizmu.
Na trwającej właśnie konferencji Game Developers Conference 2018 studio Epic Games pochwaliło się nowym materiałem na silniku Unreal Engine 4, prezentującym piękno ray tracingu wykonywanego w czasie rzeczywistym. Piorunujący efekt został osiągnięty dzięki technologii Nvidia RTX (opartej na architekturze Nvidia Volta), integrującej wykorzystywane od lat algorytmy cieniowania i oświetlenia, m.in. doskonale znane graczom area shadows, glossy reflections czy ambient occlusion.
Poniższe demo technologiczne „Reflections”, przedstawiającą zabawną scenkę ze świata Gwiezdnych Wojen, jest wyświetlane w rozdzielczości 1080p i 24 klatkach na sekundę, a zostało wyrenderowane dzięki zestawowi z czterema kartami graficznymi Tesla V100 na pokładzie. Całe przedsięwzięcie kosztowało 122 tysięcy dolarów, czyli ok. 420 tysięcy złotych.
Poniżej zobaczycie z kolei demo stworzone przez Remedy Entertainment. Inne prezentacje znajdziecie pod tym linkiem.