God of War: Tak się tworzy grę w jednym długim ujęciu [WIDEO]
Pomysł ten przestraszył niegdyś opiekunów Lary Croft.
Nowy God of War to przygoda ukazana w całości w jednym długim ujęciu – nie ma tu podziału na przerywniki filmowe i rozgrywkę. Cały materiał przechodzi płynnie pomiędzy sekwencjami grywalnymi i prezentacją scen ważnych dla narracji. Warto przypomnieć, że dzieło studia Sony Santa Monica ma zaoferować przynajmniej 25 godzin rozrywki. Developerzy musieli zatem zmierzyć się z ogromnym wyzwaniem, by przedstawić tak obszerną kampanię bez cięć montażowych, o czym wspomina się w zakulisowym materiale wideo (film jest po angielsku, ale da się włączyć polskie napisy)
Cory Barlog, reżyser nordyckich harców Kratosa, marzył o zastosowaniu techniki pojedynczego ujęcia od początku 2010 roku. Developer zaczynał wtedy współpracę ze studiem Crystal Dynamics. Według jego założeń Tomb Raider 2013 miał być prezentowany w pojedynczym ujęciu, ale pracownicy kalifornijskiej ekipy uznali taką koncepcję za szaloną. Odrzucony pomysł został ostatecznie zrealizowany po powrocie Barloga do Sony Santa Monica.
God of War zadebiutuje 20 kwietnia na PS4. Premiera raczej nie zostanie przesunięta, bo studio pochwaliło się już, że grę można wysyłać do tłoczni. Zachęcam do obejrzenia najnowszego, długiego gameplayu.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.