20
27.04.2018, 11:39Lektura na 1 minutę

Xbox rośnie, ale głównie dzięki zewnętrznym developerom

Microsoft opowiada o swoich sukcesach, acz tradycyjnie robi to nieśmiało.

Rozliczenia kwartalne zwyczajowo obfitują w duże liczby. I faktycznie, Microsoft pochwalił się m.in. popularnością usługi Xbox Live i wpływami generowanymi przez XBO. 

  • Ogółem przychody giganta wyniosły 26,8 mld dolarów (wzrost o 16% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Słowem: więcej niż przewidywali analitycy), co przekłada się na 7,4 mld zysku.
  • Wpływy xboksowego oddziału wzrosły o 18% i stanęły na poziomie 2,25 mld dolarów, przy czym rosła nie sprzedaż sprzętu, lecz gier oraz aplikacji i usług. Większość tej kwoty wygenerowały firmy trzecie (w rodzaju Rare, które odpowiada za najszybciej sprzedającą się nową markę w historii XBO). Firma pokłada duże nadzieje w tegorocznych debiutach State of Decay 2 i Crackdowna 3.
  • Liczba aktywnych użytkowników Xbox Live wynosi 59 milionów (pamiętajmy jednak, że liczba to odnosi się zarówno do posiadaczy konsoli Xbox One, jak i pecetów z Windowsem 10 czy urządzeń mobilnych).
  • PS: W przeciwieństwie do Sony Microsoft nie dzieli się z nami informacjami na temat sprzedaży XBO (i Xboksa One X).


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3463

    Obserwujących21

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze