Cyberpunk 2077: Twórca systemu odpowiada na zarzuty cukierkowości, ojciec cyberpunku nazywa zwiastun „sztampowym”
A giełda i tak wie swoje!
Zamykający konferencję Microsoftu zwiastun Cyberpunka 2077 wywołał poruszenie. Reakcje, również w naszej sekcji komentarzy, nie są jednak jednoznaczne. Część z was odbiera wizję Redów jako „cukierkową”, narzekając na „klimat dla małolatów” i „odpustowość” oraz wyrażając opinię, że „[trailer – dop. red.] za bardzo przypomina Watch Dogs 2”.
Nie nam rozsądzać, stąd oddajmy głos Mike'owi Pondsmithowi, twórcy papierowego systemu Cyberpunk 2020, współpracującemu przy projekcie z warszawiakami (więcej o jego podejściu możecie przeczytać w wywiadzie, który właśnie przypomnieliśmy).
Na Reddicie projektant tak skomentował odbiór zwiastuna:
Do wszystkich, którzy życzyliby sobie czegoś bardziej deszczowego, mrocznego i w ogóle, mam pięć słów: system dnia/nocy, algorytmy pogodowe.
KAŻDY może zrobić coś mrocznego, deszczowego i neonowego. Wiedzieliśmy przecież, że możemy to tak wykonać. Ale chcieliśmy udowodnić, że przyszłość może być mroczna o każdej porze dnia i nocy.
Krytycznie zareagował na wysiłki Redów William Gibson, pisarz science fiction, autor między innymi „Mony Lizy Turbo” czy „Neuromancera”. Słowem: ojciec literackiego cyberpunku.
The trailer for Cyberpunk 2077 strikes me as GTA skinned-over with a generic 80s retro-future, but hey, that's just me.
— William Gibson (@GreatDismal) June 10, 2018
Trailer Cyberpunka 2077 sprawia wrażenie GTA ubranego w sztampowy kostium retro-future w stylu lat 80, ale hej, to tylko moje zdanie.
Mimo krytyki ze strony pisarza jutubowi widzowie zareagowali bardzo pozytywnie. Na dwa dni od premiery trailer nazbierał 5,2 mln odsłon (dla porównania: zwiastun ujawniający istnienie Wiedźmina 3 znalazł 9 mln widzów... ale w ciągu pięciu lat!). Zdecydowana większość odbiorców jest ukontentowana (220 tys. polubień do 2,9 tys. „dislajków”).
Efekty widać na GPW. CD Projekt rośnie na warszawskiej giełdzie do poziomu (momentami) ponad 150 zł za akcję, notując tym samym historyczne rekordy.
PS: Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, ale w targowym materiale ukrył się tajny przekaz. Zainteresowanych odsyłam do tego newsa.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.