21
26.06.2018, 11:04Lektura na 2 minuty

Anthem: Brak friendly fire, budowa zbroi Javelin, nieobecność (chwilowo?) cross-playu

Mamy sporo szczegółów na temat „być albo nie być BioWare”


Mateusz Witczak

Źródłem informacji jest Mark Darrah, producent wykonawczy gry, który rozgadał się na jej temat na swoim Twitterze.

Podsumujmy, czego się dowiedzieliśmy:

  • Gracze będą mogli dysponować kilkoma różnymi kombinezonami Javelin (vel buildami), których jednak nie zmienimy w czasie walki. Personalizacja i dobór wyposażenia mają się odbywać pomiędzy zadaniami. Przy okazji: kombinezonów nie da się (permanentnie) zniszczyć.
  • Poziom znajdowanego wyposażenia będzie uzależniony od poziomu naszej postaci (a nie noszonego przez nią kombinezonu). Przedmioty – bez zaskoczenia – otrzymamy za wykonywanie misji, walki i eksplorację, ale – tu pewne zaskoczenie – nie będziemy mogli nimi handlować z innymi graczami. Przynajmniej w dniu premiery.
  • Każdy z kombinezonów poza walką ma się poruszać w tym samym tempie. Różne modele zbroi odblokujemy dzięki realizacji zadań (sami wybierzemy, którą z konfiguracji chcemy pozyskać w jakiej kolejności).
  • Scars, czyli napadający na wolnych strzelców bandyci, których możecie podziwiać w miniaturce newsa, nie są ani Obcymi, ani ludźmi.
  • W grze nie pojawią się walki w powietrzu. Ergo: jetpack pomoże nam w przemierzaniu planety, ale nie ma co liczyć na sceny rodem z filmowego „Iron-Mana”. Na osłodę: w toku gry ulepszymy kombinezony, co pozwoli nam na dłuższy lot. Może się to przydać, bo jeśli spadniemy z dużej wysokości, gra naliczy nam punkty obrażeń.
  • Podczas rozgrywki wejdziemy w interakcje nie tylko z osobami z naszej drużyny. Przykładowo inni gracze będą mogli reanimować naszego konającego bohatera.
  • Nie pojawi się friendly fire. Zespół rozważy dodanie tej opcji, ale dopiero po premierze.
  • W Anthemie zaszyty będzie tryb dla osób z zaburzeniami rozpoznawania barw.
  • Nie pojawi się zaś cross-play między pecetowcami a użytkownikami XBO (bo, bądźmy szczerzy, Sony i tak nie pozwoliłoby właścicielom PS4 na bratanie się z właścicielami innych platform).
  • Każda z misji jest projektowana pod kątem czteroosobowej drużyny (choć pojawi się opcja solowego zaliczania zleceń).
  • Anthem zadebiutuje 22 lutego na PC, PS4 i XBO. Obszerną galerię ze screenami i grafikami koncepcyjnymi rodem z E3 możecie sprawdzić pod tym adresem. Informacje, które BioWare ujawnił na temat Anthema podczas targów, wypisaliśmy zaś w tym newsie.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3463

    Obserwujących21

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze