Sprzedaż cyfrowa: Kto zarobił w maju najwięcej?
Fortnite w końcu przekroczył 300 milionów dolarów miesięcznego przychodu, nowy system mikropłatności niewiele pomógł Battlefrontowi II, Pokémon Go ma się lepiej niż kiedykolwiek.
Analitycy SuperData opublikowali właśnie dane na temat przychodów z cyfrowej sprzedaży gier wideo. Wnioski są optymistyczne: w maju konsumenci wydali 9,1 mld dolarów, co stanowi wzrost o 25% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Najwięcej (o 36%) wzrósł w tym czasie segment mobilny.
Na pecetach największe pieniądze wygenerowało League of Legends, na konsolach królował Fortnite, zaś na iOS-ie i Androidzie prym wiedzie Honour of Kings.
Pełna lista jest dostępna poniżej:
Jak punktują analitycy, Fortnite zarobił w maju (łącznie, czyli na pecetach, konsolach i w wersji mobilnej) zawrotne 318 mln dolarów (wzrost o 7% w stosunku do kwietnia). Jego popularność na komputerach osobistych i telefonach nieco jednak spadła, a wynik windują edycje na PS4 i XBO. Badacze konstatują również, że nowy, przedstawiony w kwietniu system mikropłatności Battlefronta II nie zdał rezultatu, grze nie udało się wrócić do czołówki. Nieźle radzi sobie natomiast Detroit: Become Human (w maju sprzedano 291 tys. cyfrowych kopii), a Pokémon Go nie tylko wygenerowało 104 mln dolarów przychodu (wzrost o 174% w stosunku do maja 2017), ale w dodatku baza graczy mobilki jest największa od czasu szczytów z roku 2016.
Więcej danych znajdziecie pod tym adresem.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.