11
29.07.2018, 17:37Lektura na 2 minuty

Paradox Interactive o grach-usługach, Crusader Kings III i Świecie Mroku

„Kupiliśmy wydawnictwo White Wolf, ponieważ wierzyliśmy, że dysponuje ono wspaniałym zestawem licencji, które można wykorzystać w różnego typu erpegach”.

W maju dowiedzieliśmy się, że sześcioletnie Crusader Kings II otrzyma nowy dodatek. Taka sytuacja świetnie obrazuje strategię działania Paradox Interactive. Szwedzki wydawca traktuje swoje gry jako inwestycję długoterminową.

Fred Wester, szef Paradoksu, w rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz mówi o modelu gier-usług, który w tym przypadku jest korzystny zarówno dla wydawcy, jak i gracza:


To nasz odpowiednik gry-usługi, ale jest bardziej opcjonalny. Nie przestajemy wspierać gry, jeśli już w nią nie grasz. Nadal możesz uzyskać dostęp do całej zawartości bez względu na wszystko, a także dostarczamy wiele darmowych i płatnych aktualizacji. Jeśli zapłaciłeś 40 dolarów za premierową wersję Crusader Kings II, to teraz posiadasz trzykrotność lub pięciokrotność zawartości, którą kupiłeś sześć lat temu. Myślę, że większość ludzi jest z tego faktu zadowolona, ​​choć oczywiście zawsze znajdą się tacy, którzy będą narzekać.



Mimo to Wester przyznaje, że zbliżamy się do momentu, w którym trzeba porzucić dalsze rozwijanie Crusader Kings II:


Prawdopodobnie zrobimy to w pewnym momencie, a powodem są kwestie techniczne. Nie możemy już dodać zbyt wiele do gry, bo już teraz jest przepełniona. Mapa jest naprawdę wielka, jest tam tak dużo zawartości.



Paradox zamierza stawiać na jakość, a nie ilość. Ta pierwsza potrzebuje czasu. Podobnie sprawa się ma z tworzeniem erpegów. Szwedzki wydawca nieustanie zapewnia, że chce produkować gry osadzone w uniwersum Świata Mroku. Po to kupiono wydawnictwo White Wolf, by móc wydać kontynuację Bloodlines. W maju dowiedzieliśmy się o trwających poszukiwaniach odpowiedniego developera, a teraz Fred Wester zradza, że:


Jest kilka projektów, które znajdują się na poziomie dalszym niż eksperymentalny. Ludzie pytają nas, dlaczego stworzenie czegoś związanego z licencjami wydawnictwa White Wolf zajmuje tak dużo czasu. Cóż, tym razem chcemy robić rzeczy jak należy. W przeszłości, wiele lat temu wydaliśmy naprawdę słabe gry. Wiem, jak to jest wprowadzać na rynek zabugowane, niedokończone tytuły i już nie chcę tego robić.



Czytaj dalej

Redaktor
Rafał „hraboll” Pieczka

Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

Profil
Wpisów1397

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze