Cyberpunk 2077: CD Projekt chwali się rekordami i zapowiada, że pod koniec roku wyłoży karty na stół
Po wczorajszej prezentacji spółka jest mocniejsza niż kiedykolwiek.
Jak donosi bankier.pl, dzięki publikacji gameplayu Cyberpunka 2077 (swoją drogą: zauważyliście tajny przekaz?) akcje CD Projektu podrożały nad ranem o 5%, na moment ustanawiając historyczny rekord (222 zł za akcję).
Chwilę później spółka pochwaliła się rezultatami za drugi kwartał roku podatkowego. Jej zysk „na czysto” wyniósł 29,5 mln zł (o 10,9% więcej, niż przewidywali analitycy). Nadmieńmy jednak, że jest to wynik o 60% niższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego).
(źródło: bankier.pl)
Spadły zarówno wpływy CD Projektu Red (56,6 mln przychodów, o 48% mniej niż przed rokiem), jak i GOG-a (38,8 mln, spadek o 39%). Redzi czerpali profity głównie ze sprzedaży Dzikiego Gonu oraz dodatku Krew i wino. GOG najwięcej zarobił zaś na Gwincie (który znajduje się w fazie przebudowy w ramach ogłoszonego w kwietniu projektu Homecoming). Nadmieńmy, że grupa CD Projekt poniosła w drugim kwartale spore wydatki (51 mln zł) na produkcję nowych tytułów oraz na ich promocję (chociażby obecność na branżowych imprezach). 29,6 mln zł przeznaczono z kolei na prace badawczo-rozwojowe.
Jak jednak słusznie zauważa Money.pl, spółka znajduje się teraz w momencie przejściowym. Wiedźmińska trylogia rozchodzi się głównie na wyprzedażach, a na kolejne projekty wciąż czekamy. W czwartym kwartale (w okolicach świąt Bożego Narodzenia) zyski ma zwiększyć premiera Gwinta (Homecoming, jak również kampanii fabularnej Wojna krwi).
Prezes CD Projektu Adam Kiciński patrzy na przyszłość z optymizmem:
Opublikowany zwiastun [Cyberpunka 2077 – dop. red.] wywołał bardzo entuzjastyczne reakcje graczy na całym świecie i był najchętniej oglądanym materiałem, jaki do tej pory opublikowaliśmy. W czasie trwania targów – zarówno E3, jak i późniejszego Gamescomu w Kolonii – przeprowadziliśmy dziesiątki godzinnych pokazów fragmentu gry, na które zaprosiliśmy partnerów biznesowych i media z całego świata. Otrzymaliśmy ogrom pozytywnych opinii i relacji, a wczoraj opublikowaliśmy film prezentujący całość dema, więc każdy może wyrobić sobie własne zdanie.
Przypomnijmy, że nie tak dawno CD Projekt wykupił studio Spokko, które zajmie się jakimś niezapowiedzianym jeszcze projektem przeznaczonym na platformy mobilne.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.