10
10.01.2019, 19:13Lektura na 2 minuty

Takiego króla gier mobilnych roku 2018 raczej się nie spodziewacie

Fortnite? Pokémon GO? A może PUBG Mobile?


Witold Tłuchowski

Wielu to pewnie zaskoczy, ale te produkcje musiały zadowolić się niższymi stopniami podium, o ile w ogóle się na nie załapały. Dzięki serwisowi Sensor Tower dowiedzieliśmy się, że w 2018 zdecydowanie najwięcej, bo aż 1,5 miliarda dolarów, zarobiło znane i lubiane Candy Crush. Jest to delikatne oszustwo, bo chodzi o całą serię składającą się z czterech produkcji, jednak jej flagowy tytuł, czyli licząca już prawie siedem lat Candy Crush Saga, osiągnął wynik 945 milionów dolarów. Pozostałe godnie podążają za starszą siostrą, bo Candy Crush Soda Saga zarobiło 443 milionów, a Candy Crush Jelly Saga – 90 milionów. Rodzinę King.com uzupełnia uruchomiona w październiku Candy Crush Friends Saga z „zaledwie” trzema milionami dolarów. Powyższe wyniki dotyczą łącznych zarobków wersji na iOS-a oraz Androida.

Rywale pozostają nieco w tyle, chociaż Fortnite mógłby może pretendować do najlepiej zarabiającego pojedynczego tytułu mobilnego w 2018. Piszę „może”, ponieważ z racji tego, że na Androidzie nie jest on sprzedawany przez Google Store, dane dotyczące mikropłatności w wersji przeznaczonej na urządzenia z robocikiem są nieznane. Na sprzętach Apple’a radzi sobie za to znakomicie – Sensor Tower podaje, że ta edycja mobilnego Fortnite’a zarobiła od marca 455 milionów dolarów. Trudno stwierdzić, czy łączny wynik obu wersji (na Androidzie tytuł pojawił się w sierpniu) przekracza 945 milionów, które osiągnęła Candy Crush Saga, jednak wciąż robi on wrażenie i możemy spodziewać się, że w przyszłym roku dojdzie do zmiany na szczycie listy najlepiej zarabiających mobilek.

Pytanie tylko czy czołowe miejsce zajmie Fortnite, czy może jednak Pokémon GO (na PUBG Mobile nie ma raczej co stawiać, ponieważ w tym roku przyniósł na iOS-ie „tylko” 100 milionów). Hit lata sprzed ponad dwóch lat w 2018 zarobił 795 milionów dolarów i nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze