Cyberpunk 2077: CDP zapowiada ludzkie podejście do pracowników
Jeśli pojawi się crunch, to pracownik wciąż ma być na pierwszym miejscu.
W rozmowie z Jasonem Schreierem z serwisu Kotaku, współzałożyciel CD Projektu Marcin Iwiński zapowiedział, że studio stara się zmienić podejście do pracowników na bardziej ludzkie:
Jesteśmy znani z tego, że traktujemy graczy z szacunkiem. Chciałbym jednak, byśmy byli znani także z tego, że w podobny sposób podchodzimy do naszych pracowników.
Dlatego też w CD Projekt Red polityka crunchu ma ulec zmianie – jeśli pojawi się potrzeba siedzenia po godzinach, to każdy z developerów będzie miał możliwość odmowy pracy wieczorami czy w weekendy. Iwiński, cytowany przez Kotaku, zauważa, że pracownicy zostali poinformowani o tym, że w trakcie produkcji Cyberpunka 2077 pojawią się momenty, gdy trzeba będzie pracować ciężej – jako przykład podał moment przygotowywania dema gry na potrzeby ubiegłorocznego E3. Crunch ma się jednak wiązać z bardziej ludzkim podejściem do pracowników. – Jeśli ktoś będzie potrzebował czasu wolnego, to go dostanie – zastrzega współżałożyciel studia.
Nie padły konkretne założenia czy obietnice, jednak Iwiński wyraził nadzieję, że publiczne oświadczenie z jego strony sprawi, że developerzy będą chętniej mówili bezpośrednim przełożonym o braku chęci pracy ponad miarę. Schreier wyjawił jednak, że po głośnej publikacji na temat powstawania Anthema, zgłosiło się do niego także czterech byłych pracowników CD Projekt Red. Niektórzy twierdzili, że wszystko to, co opisał w tamtym artykule, można niemal jeden do jednego odnieść wobec dotychczasowej produkcji Cyberpunka 2077. Inna sprawa, że część developerów zaznaczała, że nie wszystcy póki co zmuszeni byli do wytężonej pracy – problem ten przed poprzednim E3 dotyczył głównie osoby odpowiedzialne za kontrolę jakości, oprawę i kwestie technologiczne gry. Trzeba przy tym także zaznaczyć, że CD Projekt Red płaci developerom za nadgodziny – praca wieczorami i w nocy to 150% stawki godzinowej, podczas gdy 200% dniówki dostaje każdy, kto w studiu stawi się w weekend.
Koniec końców zapowiedziano, że wszystkie zmiany zachodzące w firmie mają zapewnić, że końcowe etapy pracy nad nową grą studia mają być zdecydowanie zdrowsze dla kadry, niż te podczas finalizowania produkcji Wiedźmina 3. Data wydania Cyberpunka 2077 nie jest jeszcze znana, jednak w sieci pojawiły się plotki, jakoby CD Projekt Red miał podać ją do wiadomości podczas konferencji Microsoftu na tegorocznym E3.
Czytaj dalej
W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.