Hideo Kojima: "Death Stranding... wciąż nie rozumiem tej gry"
Powinniśmy zacząć się martwić?
Death Stranding zdobywa coraz większy posłuch wśród fanów. Apetyty rozbudziła zwłaszcza prezentacja z Gamescomu czy oficjalne gameplaye. Twórca zapewnia, że gra będzie także przystosowana do zachodnich rynków, m.in. poprzez wprowadzenie "super łatwego" poziomu trudności. Jednak, mimo bliskiej premiery, wciąż trudno jest określić, o czym będzie gra.
Okazuje się, że taka jednoznaczna deklaracja sprawia trudności nawet Kojimie. W rozmowie z Financial Times, autor sam nie wie, jak sklasyfikować jego dzieło. Wszystko przez to, że obcowanie z tytułem ma być zupełnie nowatorskim doświadczeniem:
Death Stranding... wciąż nie rozumiem tej gry. Sposób w jaki ukazuje świat, rozgrywka są czymś zupełnie nowym. Postawiłem sobie za cel stworzenie gatunku, który obecnie nie istnieje, a który zaskoczy wszystkich. Oczywiście, wiąże się to z ryzykiem...
W swoich dalszych wypowiedziach, Kojima zakłada, że gry wideo to jeden z największych wyrazów kunsztu artysty. Swoje dzieło opisuje nie w kategoriach sztuki, ale usługi rzemieślniczej, jako przykład podająć kucharza sushi, który tworzy piękne dzieło, ale ostatecznym celem tego dzieła jest konsumpcja przez klienta.
Death Stranding zadebiutuje na Playstation 4 już 8 listopada 2019.